پیش از داعش با طالبان مذاکره کنید!

  • انتشار: ۱۲ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 10377

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان گفت: اگر دولت افغانستان با طالبان مذاکره نکند آنها با داعش متحد خواهند شد که این اتحاد یک تهدید بزرگ برای منطقه خواهد بود.

وی امروز در سخنرانی در موسسه دفاعی و امنیتی انگلیس هشدار داد: داعش به مراتب تهدیدی بزرگتر از القاعده برای منطقه است.

شریف تأکید کرد: پاکستان اجازه نمی‌دهد داعش بر این کشور سایه بیفکند و با هر نوع فعالیت این گروه برای نفوذ در کشور مبارزه خواهیم کرد.

پاکستان نخستین مرحله از مذاکرات صلح بین طالبان و دولت افغانستان را در ماه ژوئیه ترتیب داد. اما دور بعدی این مذاکرات که قرار بود اواخر این ماه برگزار شود پس از اعلام مرگ ملا عمر سرکرده طالبان، با مانع روبرو شد.

امیدها در مورد احیای روند صلح افغانستان پس از آن افزایش یافت که مقامات پاکستان و افغانستان اعلام کردند تعدادی از رهبران طالبان اعلام کرده اند مایل به آغاز مذاکرات هستند و آماده‌اند این مذاکرات هرچه سریعتر شروع شود.

کارشناسان می‌گویند این تغییر موضع طالبان ناشی از فشار پاکستان بوده است.

پاکستان که از دیر باز مظنون به داشتن نقشی کلیدی در احیای طالبان بوده، رسما به حمایت از مذاکرات صلح افغانستان پرداخته است.

سخنان فرمانده ارتش پاکستان در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش طلبه‌های مسجد لعل در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان در یک پیغام ویدئویی با ابوبکر بغدادی رهبر داعش بیعت کردند.

طلاب مسجد لعل از داعش خواستند برای اصلاح پاکستان و برپایی دولت اسلامی در این کشور وارد عمل شود.

تا کنون علیه مسجد لعل و سایر گروه‌های مذهبی حامی داعش هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟