پیشروی نیروهای مقاومت در شمال لاذقیه ادامه دارد

  • انتشار: ۲ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 12345

ارتش سوریه و هم پیمانانش در استان “لاذقیه” ضمن تثبیت مواضع در شهرک استراتژیک “کنسبا” و ارتفاعات اطراف آن زمینه را برای بستن تمام گذرگاه های مرزی با ترکیه فراهم نموده اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس،یک فرمانده ارتش سوریه در این زمینه به خبرنگار لعالم گفت: ارتش سوریه بر مناطق موازی با “کنسبا” سیطره یافته و با استفاده از آتشباری گسترده حلقه محاصره گروه های تروریستی را تنگ تر کرده است.

ویرانی های به جا مانده در کنسبا نشانه شدت درگیری در آن و استحکامات گروه های تروریستی در این منطقه است که از حمایت همه جانبه ترکیه در زمینه های مختلف از جمله تجهیزات، دارو، مهمات و پوشش آتش باری برخوردارند، اما این حمایت مانع پاکسازی منطقه و ورود ارتش سوریه به آن نشد.

شعارهای نوشته شده در داخل مقر گروه های تروریستی در کنسبا نیز از ماهیت گروه هایی پرده بر می دارد که قبل از فرار در آن مستقر بودند.

یکی دیگر از فرماندهان ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: ترکیه کوشید با گلوله باران منطقه کنسبا پوشش لازم را برای عقب نشینی گروه های تروریستی فراهم کند، اما این موضوع به خواست پروردگار متعال خللی در عزم نیروهای ما وارد نساخت.

وی افزود: فقط چند روستای کوچک مانده که پس از آزادی آن می توان مرز را به طور کامل بست.

براساس این گزارش، ارتش سوریه و همپیمانانش به پیشروی در شمال لاذقیه به منظور پایان دادن به حضور تروریست های در این منطقه ادامه می دهند.
استان لاذقیه در شمال غربی سوریه و در ساحل دریای مدیترانه واقع شده ‌است.

این استان از سمت شمال دارای مرز مشترک با کشور ترکیه است و از جنوب به استان طرطوس، از شمال شرق به استان ادلب و از شرق به استان حماه محدود است.
جمعیت این استان در سال ۲۰۱۱ میلادی حدود یک میلیون نفر بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟