پیدا شدن رد پای دایناسورها در جزیره ای در اسکاتلند

  • انتشار: ۱۵ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 39161

محققان دانشگاهی می گویند که در جریان یک کشف، رد پای بزرگ دایناسورهایی را در جزیره اسکای اسکاتلند پیدا کرده اند. این رد پاها در منطقه ای پر از گل و لای یافت شده است که در بعضی از آنها جای انگشت های دایناسورها نیز دیده می شود.

در جریان کشفی مهم در جزیره اسکای اسکاتلند بریتانیا ردپای بزرگ ۵۰ دایناسور پیدا شده که به عنوان کشفی از نظر جهانی مهم نامگذاری شده است.

به گزارش یورونیوز؛ محققان این پروژه که برخی شان از دانشگاه ادینبورگ هستند و این ردپاها را مطالعه کرده اند می گویند بیشتر آنها متعلق به دایناسورهای سوروپود گردن دراز و دایناسورهای تروپود است.

دکتر استیو بروسات مدیر تیم تحقیقاتی که به کشف این ردپاها انجامید می گوید: «هر دو نوع دایناسور در اطراف لاگونی کم عمق (حوزه آبی کم عمق جدا شده از آب دریا) و زمانی که اسکاتلند بسیار گرمتر از اکنون بوده می زیستند و بعد به مناطق دیگر رفته اند.»

این ردپاها به جا مانده از حدود ۱۷۰ میلیون سال پیش است و به محققان کمک می کند تا بهتر بتوانند دوره ژوراسیک میانه را که از ۱۷۶ تا ۱۶۱ میلیون سال پیش به طول انجامیده و محققان دانش اندکی درباره آن دارند را بهتر بشناسند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟