پیام محمد محقق به مناسبت عید فطر/ انتقاد شدید از سران حکومت

  • انتشار: ۴ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 24886

محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی در پیامی به مناسبت عید فطر ضمن انتقاد از اشرف غنی رئیس جمهور، گفته است انحصار قدرت در دستان افراد اصلی نظام، افغانستان را به سوی فروپاشی نزدیک می‌کند.

آقای محقق در پیام خود به مناسبت عید فطر گفته است که مقامات بلند پايه وسياست گذاران اصلى نظام با عملكرد حساب نشده اشان پروسه انهدام نظام نوپاى اسلامى مردم سالار كشور را، كه از سوى دشمنان خارجى ما طراحى و مي خواهند به  دست افراطيون، تطبيق گرد، تسريع مي كنند.

آقای محقق در قسمتی از پیامش گفته است “تمركز قدرت وصلاحيت اجرايى نظام در دست يك حلقه انحصارگر و دو سه ابر وزيران حريص انحصار قدرت وسلب صلاحيت ديگر وزراء علاوه بر فساد متمركز به حدى در اجراءات تأثير منفى گذاشته كه در شش ماه اول سال مالى جارى ميزان مصرف بودجه به حد اقل اندازه متوقعه هم نرسيده است.”

معاون دوم ریاست اجرایی در پیامش گفته است؛ هراز گاهى كه  يك ولسوالى سقوط مي كند يا در آستانه سقوط قرار مي گيرد يا ولايتى در محاصره ودر آستانه سقوط قرار مي گيرد و يا تلفات نيروهاى دفاعى وامنيتى به اوج خود مي رسد، براى حلقه انحصار قدرت، زياد مفهوم نمي شود ولى براى شان تصفيه حسابهاى داخلى وجناحى مهمتر است كه چطور وزارتخانه اى يا رياستى را تصاحب كنند وجناح هايى را كه خودى حساب نمي شود به حاشيه برانند.

آقای محقق  روز گذشته در مصاحبه با تلویزیون آریانا نیز گفته بود که وی از شش ماه به این طرف با رییس جمهور غنی ملاقات نداشته و ادامه انحصار طلبی، هم‌پاشی نظام و کشور را به دنبال خواهد داشت.

او ضمن اشاره به اینکه اختلاف روی تطبیق توافقنامه حکومت وحدت ملی هنوز میان ارگ و ریاست اجرایی حل نشده، افزوده که رییس جمهور غنی گرایش بیشتر به تصاحب قدرت دارد، ما بخاطر جلوگیری افغانستان به سوی بحران، سکوت اختیار کرده ایم.

اختلاف میان سران حکومت وحدت ملی همواره انتقادهای زیای را به دنبال داشته، زیرا برخی از کارشناسان گفته اند، یکی از عوامل افزایش ناامنی در کشور به همین موضوع بر می گردد.

ریاست جمهوری هنوز در این باره واکنش نشان نداده، اما اختلاف میان سران حکومت وحدت ملی بارها نگرانی های زیادی را در کشور به دنبال داشته است.

حکومت وحدت ملی، پس از جنجالهای انتخابات ریاست جمهوری گذشته شکل گرفت که بر اساس آن قدرت میان تیم‌های اشرف غنی و عبدالله عبدالله به صورت مساوی تقسیم شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟