پولیس کابل می گوید مسببین بی نظمی های 18 سنبله را بازداشت خواهد کرد

  • انتشار: ۲۱ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15614

بعد از انتقاد عده ای از شهروندان کابل از بی نظمی ها در روز هجدهم سنبله، پولیس کابل می گوید افرادی که در روز هجدهم سنبله، روز “شهید” با شلیک گلوله و حمل سلاح و چاقو، در بین مردم ایجاد وحشت کردند، بازداشت خواهند شد.

عبدالرحمان رحیمی فرمانده پولیس کابل امروز یکشنبه ۲۱ سنبله در یک نشست خبری گفت اگرچه این افراد حتی برای شناخته نشدن، روی پلاک‌های خودروهایشان عکس شهدا را نصب کرده بودند، اما با استفاده از فیلم‌های ثبت شده در دوربین‌های امنیتی شهر، شناسایی و بازداشت خواهند شد.

پنجشنبه هفته گذشته هجدهم سنبله، سالروز ترور احمدشاه مسعود از فرماندهان پیشین ائتلاف ضد طالبان بود. صدها نفر از هواداران او به جاده‌ها آمدند و برخی از آنها دست به شلیک‌های هوایی زدند. کاروان‌های موترهای حامل این افراد با پرچم زمان حاکمیت مجاهدین در افغانستان مزین شده و بر موترهایشان عکس‌هایی از احمدشاه مسعود دیده می‌شد.

اگرچه پیشتر “گارنیزیون کابل” که مسئولیت امنیت شهر کابل را بر عهده دارد، گفته بود در این روز به کسی اجازه گشت و گذار با اسلحه را در داخل شهر نمی‌دهد.

پولیس کابل حالا می‌گوید توان جلوگیری از گشت و گذار این افراد را داشت اما برای جلوگیری از تلفات دست به اقدام نزده است.

آقای رحیمی می‌افزاید که جوانانی که آنروز به خیابان‌ها آماده بودند مسلح و احساساتی بودند، هر نوع ممانعت برخورد با آنها می‌توانست هزینه سنگین جانی داشته باشد.

به گفته وی، تحقیقات جریان دارد تا تحریک کنندگان اصلی این جوانان که برای اهداف شخصی و سیاسی خود از آنها استفاده کردند، نیز شناسایی شوند.

به گفته وی، سال گذشته نیز ۲۷ نفر به اتهام ایجاد رعب و وحشت در روز هجدهم سنبله بازداشت شده بودند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟