پولیس عربستان چند افغان را به ظن دست داشتن در انفجار مسجدالنبی بازداشت کرد

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21507

سخنگوی امنیتی وزارت داخله سعودی اعلام کرده است که ۳۲ تن را به ظن دست داشتن در حادثه تروریستی انفجار مسجد النبی بازداشت کرده است که تعدادی از این بازداشت شدگان اتباع افغانستان است.

وزارت داخله سعودی اعلام کرده است؛ بازداشت شدگان شهروندان سعودی و ۱۴ تن دیگر شهروندان افغانستان، پاکستان، مصر، سودان و اردن می باشند. این وزارت در ادامه می گوید؛ تحقیقات نیروهای امنیتی نشان داد که افراد هسته حرازات به شکل مستقیم با حادثه تروریستی انفجار مسجد النبی در ارتباط بوده‌اند.

وزارت داخله پادشاهی سعودی اعلام کرد تحقیقات درباره هسته تروریستی حرازات که مسئول حمله به مسجد النبی است، کماکان ادامه دارد. در این راستا از 46 شخص مرتبط با این هسته تروریستی، شامل 32 شهروند سعودی و 14 نفر دیگر از کشورهای پاکستان، یمن، افغانستان، مصر، اردن و سودان بازجویی به عمل آمده است. این بازجویی‌ها تا مشخص شدن به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره نقش و مسئولیت هر یک از این افراد ادامه خواهد داشت.

سخنگوی امنیتی وزارت داخله سعودی گفت: «در راستا بیانیه‌های 23 و 26 ربیع الثانی 1438 درباره حمله به دو مخفیگاه این هسته تروریستی در جده، تحقیقات مستمر نیروهای امنیتی منجر به کشف اطلاعاتی جدیدی درباره ارتباط مستقیم متهمان با حوادث تروریستی دیگری شد».

نیروهای امنیتی سعودی پیش از این به یکی از مخفیگاه‌های تروریست‌ها در منطقه النسیم در ولایت جده حمله کرده و حسام صالح سمران الجهنی را دستگیر کردند. نیروهای امنیتی همچنین به مخفیگاه دیگر تروریست‌ها در منطقه حرازات حمله کردند. مخفیگاه دوم برای ساخت واسکت های انفجاری و بمب‌های دست‌ساز استفاده می‌شد. در این حمله، خالد غازی حسین السروانی و نادی مرزوق خلیف المضیانی العنزی، دو تن از افراد حرازات در حین تعقیب و گریز با منفجر کردن خود، به زندگی‌شان پایان دادند.

مقامات سعودی می گویند؛ تحقیقات نشان داد که این هسته با حادثه انفجار مسجد النبوی در ارتباط مستقیم بوده‌اند. در آن حادثه، یک شهروند سعودی به نام نائر مسلم حماد النجیدی، هنگامی که نیروهای امنیتی مانع ورود او به مسجد النبی شدند، خود را منفجر کرده، چهار نیروی امنیتی را کشت و 55 نفر دیگر را مجروح کرد.

نظرات(۲ دیدگاه)

نظر شما چیست؟