پولیتیکو: ترامپ در سخنرانی اش در سازمان ملل چه اهدافی را دنبال می کند؟

  • انتشار: ۲ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 48077
دونالد ترامپ

در حالی قرار است که مقام ها و رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند، در این میان به احتمال زیاد سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جنجال خواهد بود.

پولیتیکو نوشته است، این هفته حضور و سخنرانی روسای جمهوری و مقامات بلندپایه کشورهای مختلف در مجمع عمومی سازمان ملل مورد توجه رسانه‌های جهان خواهد بود و در این میان به احتمال زیاد سخنان دونالد ترامپ بسیار جنجال‌آفرین است. ترامپ تلاش خواهد کرد از فرصت استفاده کرده و ایران را محکوم کند، اما هم پیمان‌های آمریکا به او خواهند گفت، مشکل اصلی خود اوست.

این احتمال کامل وجود دارد که تعداد زیادی از هم پیمان‌های آمریکا، سیاست‌های ترامپ در ماه‌های اخیر را یک تهدید برای جهان توصیف کنند و اگر چنین شود نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل که هدف آن افزایش همگرایی بین رهبران جهان است به نشستی پرحاشیه و جنجالی تبدیل خواهد شد.

ایلان برمن، معاون رئیس شورای سیاست خارجی آمریکا می‌گوید: «تصور نمی‌کنم گفت‌وگوهای دلپذیری در نشست امسال سازمان ملل صورت گیرد. این نشست بزرگ‌ترین پلت‌فرمی است که ترامپ تا کنون در اختیار داشته تا اعلام کند سیاست آمریکا در قبال ایران غیر قابل مذاکره است و هر کشوری که از آن پیروی نکند مجازات خواهد شد. اما مخالفان سیاست‌های ترامپ از جمله هم پیمانان آمریکا نیز از این فرصت استفاده می‌کنند تا موضع خود را اعلام کرده و علیه آنچه ترامپ انجام داده همگرایی به وجود آورند.»

سخنان ترامپ علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل ریسک‌های سیاسی و فواید بالقوه خواهد داشت. سخنرانی او سبب رضایت جمهوری‌خواهان، رژیم اسرائیل و چند کشور عربی هم‌پیمان آمریکا در منطقه خاورمیانه خواهد شد، اما واکنش گسترده‌تر را مخالفان استراتژیک آمریکا در قبال ایران نشان خواهد داد؛ اینکه ترامپ تا چه حد در صحنه جهانی منزوی است، به ویژه پس از خروج یکجانبه از پیمان هسته‌ای ایران.

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. کرامت سلیمی
    (۳ میزان ۱۳۹۷)

    اصرار مقامات امریکایی برای دیدار با مقامات کشورمان و تکرار این درخواست توسط مقامات امریکایی نشانه داشتن یک نقطه ضعف در دولت امریکاست . این موضوع نشان می دهد که امریکا با دروغ و حقه بازی و با کمک کشورها و سازمانهای هوچی گر خود را ابرقدرت جا زده است و در عمل امریکا یک ابرقدرت دروغین و تو خالی است.

    امریکا که حدود ۸ دهه با تکیه بر سلاح دروغین و خیالی بمب اتمی در دنیا با ایجاد رعب و وحشت فرمانروایی کرد اکنون به ذلت و حقارت افتاده است و دیگر قادر نیست با تکیه بر دروغهای اینچنینی کشور ایران را تهدید به حمله نظامی نماید و اعتبار تهدیدهای امریکا از بین رفته است.زیرا در عمل قادر نیست چیزی به نام سلاح اتمی را به عنوان اسلحه برتر رونمایی کند.اگر چنین سلاحی داشت حد اقل یک عدد از ان را در سوریه استفاده می کرد تا هم موقعیت استراتژیک بهتری داشته باشد و هم حساب را به دست تمام جهانیان بدهد که امریکا از بکار بردن این سلاح ابایی ندارد.

    ان چیزی که به عنوان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی عنوان می شود یک دروغ بزرگ بوده است. از انجا که خانه های مردم هیروشیما و ناکازاکی عمدتا” از چوب وپلاستیک بود و تراکم خانه ها هم زیاد بود با بمباران وسیع ناپالم این دو شهر از بین رفت و با استفاده از نبود رسانه های ازاد و ناآگاهی ملتها وانمود به نابودی این دو شهر با سلاحی خیالی به نام بمب اتمی نمودند و متاسفانه مردم دروغهای بزرگ را راحتتر باور می کنند. ( در جنگ جهانی دوم حدود ۶۵ شهر ژاپن همانند هیروشیما و ناکازاکی سوختند و از بین رفتند از جمله توکیو پایتحت ژاپن با حدود پانصدهزار کشته، اما نامی از انها برده نمی شود و رسانه ها فقط چسبیده اند به دو شهر گمنام هیروشیما و ناکازاکی).

    در صورت اقدام امریکا برای حمله نظامی به ایران مقامات سیاسی، مذهبی و نظامی کشورمان دروغ بودن سلاح اتمی را به صورت گسترده لو خواهند داد و با این کار طومار امپراطوری دروغین امریکا و همینطور ابرقدرت دروغین و خالی بند روسیه و همچنین اتحادیه اروپا در هم پیچیده خواهد شد.

    برای دانستن دلایل دروغین بودن سلاح اتمی به کتاب ” ترس نتیجه عدم آگاهیست ” مراجعه نمایید.

    لینک دانلود کتاب:

    yon.ir/GhH9v

نظر شما چیست؟