پوتین: ناتو ابزاری است در دست آمریکا

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 23795

ولادیمیر پوتین فاش کرد که به بیل کلینتون رییس جمهور اسبق آمریکا پیشنهاد بررسی پیوستن روسیه به پیمان ناتو را داده بود. وی گفت که ناتو ابزاری است در دست آمریکایی ها.

پوتین در مصاحبه با “اولیور استون”  کارگردان معروف آمریکایی گفت: به یاد دارم در یکی از آخرین دیدارهایم با کلینتون در مسکو در زمانی که وی هنوز رییس جمهور آمریکا بود، گفتم: شاید ضروری باشد که مساله پیوستن روسیه به ناتو بررسی شود”. کلینتون در پاسخ گفت: چرا که نه؟ من مخالفتی ندارم.

رییس جمهور روسیه تاکید کرد که با طرح این پیشنهاد به نظر می رسید که اعصاب همه اعضای هیات آمریکایی همراه کلینتون، به هم ریخت و همه دچار تنش روحی شدند.

وی در پاسخ مجری آمریکایی که به شوخی به پوتین گفت اینک پیشنهاد پیوستن روسیه به ناتو را مطرح کند، گفت: پیمان ناتو اینک ابزار سیاسی خارجی آمریکا است که در آن متحدی وجود ندارد بلکه دربرگیرنده مجموعه ای از کشورهای تابع  است.

پوتین در پایان تصریح کرد که : دشوار است کشوری که به عضویت ناتو در می آید دربرابر فشارهای کشور قدرتمندی چون آمریکا که رهبری ناتو را به عهده دارد، مقاومت کند، در سایه ناتو ممکن است براساس ضرورت هرچیزی مانند ایجاد سیستم دفاع موشکی، پایگاه های موشکی و یا سیستم های ضربتی و واکنش سریع به سادگی ایجاد شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟