پوتین: از آشتی ملی در افغانستان حمایت می کنیم

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 18846

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار رئیس جمهور تاجیکستان با اشاره به ناامنی افغانستان گفت: مسکو همواره به دنبال برقراری صلح در این کشور بوده و از آشتی ملی در افغانستان حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه در نشست مشترک با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان گفت: مسکو خواستار دستیابی آشتی ملی در افغانستان می‌باشد.

«ولادیمیر پوتین» با اشاره به بررسی وضعیت افغانستان در دیدار با همتای تاجیک خود اظهار داشت: روسیه همواره نگران ناامنی در افغانستان هست و از برگزاری آشتی ملی در این کشور حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: مسکو و دوشنبه از گسترش نفوذ گروه‌های تروریستی در افغانستان نظیر داعش و همچنین رشد سریع قاچاق مواد مخدر و جرایم فرامرزی نگران می‌باشند.

رئیس جمهور روسیه گفت: تاجیکستان متحد قابل اعتماد و شریک استراتیژیک مسکو  است و روابط دوستانه 2 کشور در این مدت زمان این موضوع را اثبات کرده است.

رئیس جمهور روسیه وجوه ارسالی از طرف مهاجرین کاری تاجیک مقیم روسیه را کمک جدی برای اقتصاد تاجیکستان عنوان کرد و اظهار داشت: در سال 2016 بیش از 1.9 میلیارد دلار وجه نقد از مسکو به دوشنبه انتقال داده شده است که تقریبا یک سوم حجم تولید ناخالص داخلی تاجیکستان را تشکیل می‌دهد.

در چهارچوب سفر رسمی پوتین به تاجیکستان 6 سند همکاری در زمینه های محیط زیست، انرژی صلح آمیز هسته ای، پیک پستی نظامی، کار و اشتغال، ورزش و برنامه همکاری های وزارتخانه های امور خارجه 2 کشور در سال 2017 به امضا رسید.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟