پوتین: آوارگان سوری از داعش می گریزند نه از اسد

  • انتشار: ۱۴ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 9126
پوتین

رئیس جمهوری روسیه بحران مهاجرت و مهاجران را زادۀ سیاست اشتباهِ غرب در منطقه دانست و تاکید کرد: آوارگان سوری، از دست داعش می گریزند نه از دست دولت بشار اسد.
به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، “ولادیمیر پوتین” روز جمعه پس از بازدید از شرق روسیه، در کنفرانسی مطبوعاتی با تاکید بر این که بحران آوارگان، کاملان قابل پیش بینی بود، خاطر نشان کرد: روسیه، بارها هشدار داده بود که اگر شرکای غربی به سیاست اشتباهشان ادامه دهند، مسائلی فراگیری اتفاق می افتد؛ سیاستی که آن را همچنان در برخی از کشورهای اسلامی و خاورمیانه و شمال آفریقا ادامه می دهند.

وی درباره ماهیت این سیاست کشورهای غربی، توضیح داد: بر اساس این سیاست، بدون در نظر گرفتن ویژگی های تاریخی، دینی، قومیتی و فرهنگیِ منطقه، معیارهای غربی بر آن تحمیل می شود.

پوتین در ادامه تاکید کرد: این سیاست، در درجه نخست توسط شرکای آمریکایی اتخاذ می شود، در این میان اروپا، به صورت کورکورانه از این سیاست پیروی می کند و از آن به “اقتضای تعهدات ائتلاف” یاد می کنند، آن گاه به تنهایی بار آن را به دوش می کشند.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به این که در قبال وقایع سوریه، واکنش های متفاوتی وجود دارد، تاکید کرد: مردم سوریه از دست دولت بشار اسد فرار نمی کنند، بلکه از دست داعش فرار می کنند که اراضی گسترده ای از سوریه و عراق را اشغال کرده است و در مناطقِ تحت اشغال خود، جنایت های فجیعی مرتکب می شود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟