پنج دانشجوی هزاره در ولایت غور ربوده شد

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15369

صبح امروز(پنجشنبه) پنج دانشجو که هویت تباری اشان هزاره است از سوی افراد ناشناس ربوده شدند، این دانشجویان هنگامی که از شهر فیروزکوه به طرف ولسوالی لعل و سرجنگل و ولایت بامیان به خانه‌های خود می‌رفتند، از سوی افراد مسلح از موترهایشان ربوده شدند.

خبرگزاری رصد می نویسد؛ مهدی مهدوی، عضو شورای ولایتی ولایت غور گفت که این افراد، صبح امروز از کوتل «شینیه» از مربوطات ولسوالی دولت‌آباد ولایت غور ربوده شده‌اند.

این عضو شورای ولایتی غور گفت که از میان ربوده‌شدگان، دو تن آن‌ها به‌نام‌های جعفر ولد شکرالله و رضا ولد سکندر از ولسوالی لعل و سرجنگل هستند و ۳ نفر دیگر آن‌ها از ولایت بامیان هستند.

آقای مهدوی گفت که تمامی این پنج فرد ربوده شده، دانشجویان سال اول در دانشگاه غور هستند.

به گفته این نماینده شورای ولایتی غور، این افراد از دو موتر جداگانه ربوده شده‌اند.

او گفت که افراد مسلح در ساحه‌ای موسوم به کوتل شینیه از مربوطات ولسوالی دولت‌آباد ولایت در مقابل موتر مسافران می‌آید و به یک راننده می‌گوید که دو مسافر هزاره داری، پایین کن و به دیگری می‌گوید که تو ۳ مسافر هزاره داری و از موترت پایین کن.

به گفته آقای مهدوی، راننده‌ها و سرنشینان این موترها از قوم ایماق هستند.

او گفت که این محصلان را پس از آن‌که از موتر پایین می‌کنند، به‌طرف ساحه‌ای موسوم به مرغاب می‌برند.

آقای مهدوی افزود در تماسی که با مسوولان امنیتی داشته، افراد مسلح این دانشجویان را از کوتلی موسوم به «نرکوه» به طرف مرغاب انتقال داده‌اند.

مهدی مهدوی گفت که دلیل ربوده شدن این دانشجویان فقط هزاره بودن‌شان بوده که به‌طور مشخص از میان دیگر مسافران جدا ساخته شده و ربوده شده‌اند.

این اولین بار نیست که مسافران در ولایت غور با هویت تباری هزاره از سوی افراد مسلح ربوده می‌شوند.

در سال ۱۳۹۳ نیز ۱۴ تن از مسافران هزاره به‌شمول یک تازه عروس و داماد، از میان دیگر مسافران جدا ساخته شده و به‌طرز وحشتناکی تیرباران شدند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟