پنتاگون: حکومت افغانستان تنها بر 65 درصد از مناطق کشور حاکمیت دارد

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 24649

در تازه ترین گزارشی که توسط وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به نشر رسیده است، نشان می دهد حکومت افغانستان تا ماه فبروری سال 2017 تنها بر 65 درصد از مناطق کشور کنترول دارد.

در این گزارش سال ۲۰۱۷ برای نیروهای افغان سال تنظیم حالت به خاطر ایجاد تحرک عنوان شده و آمده‌است که این سال، سالی بسیار مهم در یک مقطع حساس جنگی علیه شورشیان است.

در این گزارش تاکید شده است که نیروهای امنیتی و نطامی افغان در سال ۲۰۱۸ تقوییت شده و شکل تهاجمی به خود بگیرند و نیز باید علیه گروه دولت اسلامی یا داعش نیز مبارزه گردد.

در گزارش پنتاگون گفته شده که ۴۹۳۷ ملیارد دالر از سوی حکومت دونالد ترامپ از کنگره برای تمویل نیروهای افغان در ۲۰۱۸ درخواست شده است.

کنگره ایالات متحده مبلغ ۴.۲۶ میلیارد دالر را برای نیرو های امنیتی افغان تخمین کرده که شامل ۸۱۴.۵ میلیون دالر برای آغاز روند انتقال به نیروی هوایی افغانستان می باشد.

پنتاگون اذعان می دارد که در کنار ایالات متحده، جامعۀ بین المللی نیز در حمایت از بودجۀ نیرو های امنیتی افغان سهم خواهند گرفت که در نشست وارسا، اکثریت کشور های عضو ناتو و متحدین ائتلاف تعهد کردند در سال های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، در کل تقریبا ۹۰۰ میلیون دالر در سال به نیرو های امنیتی افغان کمک کنند.

در این میان حکومت افغانستان نیز موظف است، در مصارف دفاعی خود سهیم شود. در گزارش وزارت دفاع امده است که حکومت افغانستان براساس تعهد سال ۲۰۱۲ خود، کم از کم ۵۰۰ میلیون دالر را برای تمویل نیرو های امنیتی ان کشور به مصرف برساند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟