پنتاگون تا 8 سال آینده نیروهای هوایی افغانستان را با هلیکوپتر بلک هاوک و جنگنده A29 مجهز می کند

  • انتشار: ۲۲ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 34322

مقامات در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می گوید؛ ارتش آمریکا قصد دارد با تجهیز نیروهای هوایی افغانستان به هلیکوپترهای بلک هاوک و جنگنده های A29، این نیروها را تا 7 یا 8 سال آینده به سه برابر میزان فعلی گشترش دهد.

جنرال لنس بانچ در یک نشست خبری اعلام کرد: ارتش آمریکا امیدوار است با استقرار هلی کوپترهای “بلک هاوک” UH_۶۰، جنگنده‌هایA-۲۹  نیروی هوایی افغانستان را سه برابر گسترش دهد.

بانچ افزود: در اولین سری ارسال ۱۵۹ هلی کوپتر به نیروی هوایی افغانستان، چهار فروند به افغانستان فرستاده می‌شود. انتظار می‌رود در آغاز فصل بعدی نبرد در سال ۲۰۱۸ هشت خدمه کامل پرواز در اختیار نیروی آمریکا در افغاستان باشند.

این مقام نظامی آمریکا اعلام کرد: در مبارزات هوایی افغانستان و آمریکا در طول سه هفته گذشته ۲۵ آزمایشگاه ساخت مواد مخدر متعلق به طالبان منهدم شده است. این اتفاق به معنای از دست رفتن ۱۶ میلیون دلار کمک مالی برای این گروه است.

افغانستان مدت‌هاست که با اوضاع سیاسی، اجتماعی و امنیتی بی‌ثباتی دست به گریبان است و علتش افزایش اقدامات شبه‌نظامیان به ویژه گروه‌های تروریستی داعش و طالبان است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در راهبرد جدید نظامی‌اش علیه افغانستان تقویت نیروی هوایی این کشور را اولویت اعلام کرده و مقام‌های نظامی آمریکا از تسریع در برنامه تحویل هلی‌کوپترهای بلک هاوک به دنبال افزایش فشار جنگ و دستورکار ایجاد یک نیروی هوایی حرفه‌ای خبر دادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟