پسر 11 ساله ای که قصد حمله انتحاری را داشت، بازداشت شد

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 24676

مقام‌های امنیتی در ولایت کندز از بازداشت یک پسر ۱۱ ساله به اتهام انجام حمله انتحاری در این ولایت خبر می‌دهند.

جنرال عبدالحمید حمیدی قوماندان امنیه کندز گفته است که این طفل که عصمت‌الله نام دارد و باشنده ولایت میدان وردک می‌باشد، چندی پیش به هدف فراگیری دروس دینی به ولسوالی امام صاحب کندز آمده بود.

آقای حمیدی افزود: پسر خُردسالِ به نام عصمت‌الله در منطقه‌ای جنگل ولسوالی امام صاحب در یک مدرسه دینی مصروف آموختن دروس دینی بوده و در آن‌جا از سوی استادش به او آموزش حملات تروریستی و انتحاری داده شده‌است و این طفل را به حمله انتحاری آماده ساخته بوده، اما خوشبختانه این طفل معصوم از چنگ آنان فرار می‌کند و در بندر کابل شهر کندز به چنگ پولیس می‌افتد.”

حمیدی گفت که به این پسر در ولسوالی امام صاحب کندز، از سوی مولوی نصرالدین مشهور به ذکی در مدرسه دینی آموزش حمله انتحاری داده شده‌است.

وی گفت: در ولسوالی‌های دشت ارچی و امام صاحب کندز یک یا دو مرکز آموزشی و تربیوی طالبان موجود بود و در نتیجه حملات هوایی از بین رفتند، اما طالبان مسلح از نام اسلام و شرعیت استفادۀ سوء می‌کنند و در مدارس به اطفال آموزش‌های تروریستی می‌دهند و اگر این مدارس مورد حملاتِ توپچی و هوایی قرار می‌گیرد باز سر و صدای مردم بلند می‌شود که گویا شما مدارس دینی را هدف قرار داده‌اید.

در این حال عصمت‌الله که خودش را فرزند ناصر معرفی می‌کند می‌گوید که از باشنده اصلی قریه حزب‌الدین ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک است.

وی گفت که با دو برادر خود به‌هدف فراگیری آموزش دینی به ولسوالی امام صاحب کندز آمده بود، اما در مدرسه دینی برای او از سوی استادش در خصوص انجام حملات انتحاری و تروریستی آموزش و پرورش داده شده است.

عصمت‌الله افزود که به او در مدرسه دینی استادش گفته بود که تمامی نیروهای دولتی کافر هستند، بروید بالای آنان حملات انتحاری را انجام بدهید و خود را شهید بسازید.

باید گفت که از پیش نیز مقام‌های امنیتی کندز گفته بودند که در برخی ولسوالی‌های این ولایت مخالفان مسلح حکومت مراکز آموزشی تروریستی را ایجاد کرده‌اند و در آن‌جا برای جوانان در خصوص انجام حملات تروریستی و حملات انتحاری آموزش می‌دهند.

باید یادآور شد که این بار نخست نیست که در این ولایت اطفال زیر سن به ‌ظن انجام حملات انتحاری و تروریستی بازداشت می‌شوند، پیش از این نیز نهادهای امنیتی کندز شماری از اطفال زیر سن را در ارتباط به انجام حملات انتحاری و تروریستی بازداشت کرده‌اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟