پسر کاکای حامد کرزی که در حادثه قندهار زخمی شده بود، درگذشت

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17065

 

هاشم کرزی پسر کاکای حامد کرزی که در انفجار روز سه شنبه هفته قبل در مهمانخانه والی قندهار زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحت صبح امروز دوشنبه در یک شفاخانه درهند جان داد.

گفته می شود که آقای کرزی یکی از تاجران سرشناس در قندهار بوده است.

در سه شنبه هفته گذشته انفجاری قدرتمند در مهمانخانه والی قندهار باعث کشته شدن 12 تن شد که پنج دیپلومات سفارت امارات متحده عربی در بین این کشته شدگان شامل بود، همچنین در حادثه قندهار یک دیپلومات افغان که شاغل در امریکا و از نزدیکان همسر حامد کرزی رئیس جمهور سابق، نیز جان داده بود.

یک مقام نظامی قندهار گفته بود پنج شهروند امارات متحدۀ عربی، عبدالمالک ترجمان سفیر امارات متحده، رئیس امورخارجۀ ولایت قندهار، بازمحمد جوزجانی عضو پارلمان، یما قریشی، دیپلومات افغانستان در واشنگتن، و دوتن دیگر در میان کشته شده‎ها بوده است.

والی قندهار، سفیر امارات و هاشم کرزی و یازده تن دیگر از زخمیان این رویداد بودند که آقای کرزی صبح امروز جان داد.

منابع امنیتی می‏گوید یک گروه نیروهای امنیتی افغان و خارجی در مود چگونگی وقوع این رویداد و اینکه چگونه مواد انفجاری در این حمله استفاده شده تحقیق می‎کنند.

قاری محمد یوسف که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‏کند با فرستادن اعلامیۀ به رسانه‏ها گفته است حملۀ بر مهمان‎خانۀ والی قندهار ارتباطی به آنان ندارد.

قاری محمد یوسف در اعلامیۀ این گروه نوشته است واقعۀ که در مقر ولایت قندهار در یک نشست، رخ داده، مشکل داخلی آنهاست و ارتباطی به ما ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟