پسر بن لادن می خواهد تا انتقام پدرش را بگیرد

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 22368
حمزه بن لادن

حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن براساس نامه های یافت شده در جریان یورش سال ۲۰۱۱ برای کشتن پدرش در پاکستان ممکن است، رهبر بعدی القاعده باشد.

به گزارش دیلی میل، نامه های شخصی یافت شده از سکونتگاه اسامه بن لادن، رهبر کشته شده القاعده در پاکستان نشان می دهد که پسر او یعنی حمزه که اکنون حدود ۲۸ سال سن دارد در آستانه تصدی رهبری القاعده چند سال بعد از مرگ پدرش  است.

یکی از نامه هایی که او به پدرش نوشته مربوط به زمانی است که ۲۲ سال سن داشت.

یک مامور سابق اف بی آی که این سندهای در حال حاضر محرمانه را خوانده، گفت: به نظر می رسد حمزه انگیزه و آمادگی گرفتن انتقام مرگ پدرش را داشته باشد.

علی صوفان، یک مقام سابق اف بی آی است که بعد از حملات ۱۱ سپتامبر به عنوان بازرس اصلی این دفتر علیه القاعده فعالیت داشته است.

او گفت: پسر بن لادن به عنوان رهبر احتمالی بعدی این سازمان هنگامی که تنها یک جوان کم سن و سال بود، تلقی می شد. از جمله انگیزه های اصلی حمزه در نامه هایش تمایل برای انتقام است.

صوفان گفت: او اساساً می گوید، مردم آمریکا ما می آییم و شما آن را احساس خواهید کرد و ما می خواهیم انتقام کاری را که شما در حق پدرم و عراق و افغانستان انجام دادید، بگیریم.

صوفان در یک فیلم ۶۰ دقیقه ای توضیح می دهد که نامه شخصی حمزه به پدرش به رغم آنکه هنگام نوشته شدن این نامه حمزه سال ها پدرش را ندیده بود، اهمیت زیادی دارد.

صوفان درباره حمزه گفت: او به پدرش می گوید من هر لبخند و هر نگاه و هر کلمه ای را که به من گفته ای به یاد دارم. مسیر “جهاد در راه خدا” تمام زندگی ما را تشکیل می دهد.

حمزه در چند ویدئوی تبلیغاتی القاعده به عنوان یک پسر جوان حضور داشته. او در برخی از فیلم ها خواهان حملات تروریستی به لندن، واشنگتن و پاریس از جمله در یک پیام صوتی منتشر شده در سال ۲۰۱۵ شده بود.

صوفان همچنین گفت: حمزه از همان واژه گان و جملاتی که پدرش استفاده می کرد، استفاده می کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟