پر سرعت ترین اینترنت جهان متعلق به کدام کشور است؟

  • انتشار: ۳ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 31068

موسسه آکامای تکنالوژی فهرستی از ۱۰ کشور پیشگام و برتر در سرعت اینترنت ارائه داده که در این رده‌بندی، کوریای جنوبی رتبه نخست را کسب کرده است.

به نقل از وب سایت fastmetrics، موسسه آکامای تکنالوژی در آخرین به‌روزرسانی خود فهرستی از میانگین سرعت اینترنت در کشورهای مختلف جهان  را ارائه داده است.

موسسه آکامای تکنولوژی مستقر در ماساچوست ایالات متحده آمریکا، هر سه ماه در هر سال گزارش هایی از میانگین سرعت اینترنت کشورهای مختلف ارائه می دهد و بر اساس این رده بندی، کشورهای پیشگام در سرعت اینترنت برای جهانیان شناخته می‌شوند که در ادامه به معرفی  ۱۰ کشور دارای اینترنت پرسرعت در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی می پردازیم:

۱. کوریای جنوبی

۲ . ناروی

۳. سوئدن

۴. هنگ کنگ

۵. سوئیس

۶. فنلاند

۷. سنگاپور

۸. جاپان

۹. دانمارک

۱۰. ایالات متحده امریکا

میانگین سرعت اینترنت از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶، میانگین سرعت اینترنت در جهان ۶.۳ مگابیت بر ثانیه بوده که در مقایسه با میانگین آن در سه ماهه نخست سال جاری که ۷.۲ مگابیت بر ثانیه بوده، ۲.۳ درصد رشد و افزایش داشته است.

کشورهای منطقه اسکاندیناوی نظیر ناروی، سوئدن، فنلاند و دانمارک و همچنین کشورهای آسیای شرقی نظیر کوریای جنوبی، هنگ کنگ، سنگاپور و جاپان از جمله کشورهای پرسرعت جهان به شمار می روند.

در این رده بندی کشورهای لاتویا و هلند جای خود را به کشورهای دانمارک و ایالات متحده آمریکا دادند و از ماندن در ۱۰ کشور پرسرعت جهان بازماندند. آمریکا هم اکنون با ۲۲ درصد افزایش میانگین سرعت اینترنت در رده بندی سه ماهه نخست سال جاری میلادی به جمع ۱۰ کشور پرسرعت پیوسته است چراکه در رده بندی پیشین، جزو این جمع نبود.

در این رده بندی می توان دریافت که در قاره آفریقا، کشور کنیا با میانگین ۱۳.۷ مگا بیت بر ثانیه بوده، در قاره آسیا، کوریای جنوبی با میانگین ۲۸.۶ مگابیت بر ثانیه، در اقیانوسیه کشور استرالیا با میانگین ۱۵.۷ مگابیت بر ثانیه، در قاره اروپا کشور انگلستان با میانگین ۱۶ مگابیت بر ثانیه و در قاره آمریکا، کشور ایالات متحده آمریکا با ۱۸.۷ مگابیت بر ثانیه پرسرعت‌ترین اینترنت جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟