پروسه تایید تذکره به یک شرکت خصوصی واگذار شد

  • انتشار: ۲۹ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 26752

ادارۀ ثبت و احوال نفوس کشور، تفاهمنامۀ تاييدى تذکره و کارت تولد از طريق سيستم هوشمند را با يک شرکت خصوصى امضا کرد و گفت که توزيع تذکره هاى برقى، در ٢٣ اسد سال روان آغاز مى شود.

تفاهمنامه استفاده از سيستم هوشمند در بخش هاى يادشده، امروز در کابل ميان همايون محتاط رييس اداره ثبت و احوال نفوس وزارت امور داخله و عبیدالله ابراهیمی رييس شرکت تطبيق کننده «عبيدالله ابراهيمى انترنشنل گروپ» امضا شد.

همایون محتاط  گفت که اين اقدام، براى جلوگيرى از فساد و ارايه خدمات بهتر به مردم صورت گرفته و قرار است طى مراحل تاييدى تذکره و کارت تولد از طريق نمايندگى هاى شرکت يادشده در مرکز و برخى ولايات، سر از روز شنبه آينده (٣١ سرطان) آغاز شود.

اما موصوف خاطرنشان کرد که مردم مجبور نيستند حتما از اين طريق تاييدى تذکره و کارت تولد را بگيرند؛ زيرا اين خدمات همزمان در اداره ثبت احوال و نفوس نيز ادامه خواهد داشت.

عبیدالله ابراهیمی رییس شرکت یادشده گفت که سیستم هوشمند براى ارايه اين خدمات، در ٩ نمايندگى اين شرکت در کابل و يک، يک نمايندگى در هرات، ننگرهار، بلخ و کندهار فعال مى باشد؛ اما قرار است تا ختم سال آينده، تعداد نمايندگى ها را در سطح کشور به ٤٠ نمايندگى برساند.

او افزود که به اساس تفاهمنامه، طى مراحل تاييدى هر سند يادشده را در بدل ٣٠٠ افغانى در کمتر از يک روز انجام مى دهد. او گفت که صاحب تذکره بعد از سپردن تذکره به اين شرکت، نياز نيست در جريان طى مراحل متباقى، حضور داشته باشد.

اين درحالى است که درحال حاضر، بايد شخص براى تاييد تذکرۀ خود به اداره ثبت و احوال نفوس مراجعه کند و حين طى مراحل آن که دو روز را در بر مى گيرد، حضور داشته باشد.

همچنان گزارش هايى وجود دارد که برخى مردم براى تاييدى تذکره خود، به کميشن کاران حدود ٥٠٠ افغانى پول مى پردازند.

به اساس معلومات اداره ثبت و احوال نفوس، روزانه هزاران تن براى تاييد تذکره و کارت تولد، به اين اداره در مرکز و ولايات کشور مراجعه مى کنند.

محتاط گفت که این اداره، با در نظرداشت مراجعين بيشتر و تشکیلی که دارد، نمی تواند خدمات بهتر را در اين بخش عرضه کند؛ اما او گفت که با عملى شدن تفاهمنامه، امروز سهولت بيشتر براى مراجعين مساعد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که شرکت يادشده، به اساس تفاهمنامه مکلف است در بخش تاييدى تذکره و کارت تولد، برای ٦٠٠ تن زمینۀ کار نيز مساعد سازد.

همچنان او به خبرنگاران گفت که قرار است به اساس حکم رییس جمهور، روند توزیع تذکره های برقی در ٢٣ اسد سال روان در کابل آغاز شود. او افزود که اين روند، بعداً به ولايات کشور گسترش داده مى شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟