پرتاب تجهیزات نظامی به مناطق تحت کنترل داعش در جوزجان

  • انتشار: ۱ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 24706

شماری از اعضای شورای ولایتی جوزجان می‌گویند که چرخ‌بال‌های ارتش تجهیزات و اکمالات نیروهای امنیتی ولسوالی درزاب جوزجان را در منطقۀ تحت کنترل داعش و طالب پرتاب کرده است.

حلیمه صدف کریمی، عضو شورای ولایتی جوزجان به سلام‌وطندار گفته است که داعش با استفاده از تجهیزات پرتاب شده از سوی ارتش نیرومندتر به میدان نبرد می‌آید.

حفیظ‌الله ندرت، از دیگر اعضای شورای ولایتی جوزجان نیز با تأیید این خبر می‌گوید که وضعیت ولسوالی درزاب نگران کننده است و احتمال دارد که این ولسوالی دوباره به دست طالبان و یا هم داعش سقوط کند.

تاکنون نوعیت و مقدار دقیق تجهیزات و اکمالاتی که از سوی چرخ‌بال‌های ارتش در منطقۀ زیر کنترل طالبان و داعش پرتاب شده است، روشن نیست.

اما رحمت‌الله ترکستانی، فرمانده پولیس جوزجان می‌گوید، به علت مشکلات فنی چرخ‌بال، تنها چند صندوق محدودی از مهمات نیروهای امنیتی در منطقۀ زیر کنترل طالبان و داعش پرتاب شده و دیگر تجهیزات این چرخ‌بال‌ را نیروهای امنیتی تسلیم شده‌اند.

این در حالیست که پیش از این خبرهایی مبنی بر پرتاب تجهیزات به مناطق تحت کنترل داعش و طالبان در ولایت های دیگر نیز به نشر رسیده بود.

بر اساس گزارش هایی که رسانه ها منتشر کرده اندٰٰ گروه های تروریستی در ولایات فاریاب و نیز ننگرهارٰ در چند نوبت به وسیله چرخبال های ناشناس تجهیز شده اند.

پیش از اینٰ شاهدان عینی در ننگرهارٰ در گفتگو با خبرگزاری اطلی تایید کرده بودند که شاهد نشست چرخبال های ناشناس در مناطقی از ننگرهار بوده اند که تحت کنترل داعش است.

همچنین برخی منابع محلی از رویداد مشابهی در فاریاب نیز خبر داده اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟