پرتاب این بمب آمریکایی نشانگر توحش آمریکاست

  • انتشار: ۲۶ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 20934

طالبان در واکنش به استفاده از مادر بمب ها آمریکا در ولایت ننگرهار مدعی شد این کار برای مطرح کردن هرچه بیشتر داعش در افغانستان بوده است و نشانگر توحش آمریکاست.

گروه طالبان در وبسایت رسمی خود با انتشار بیانیه‌ای استفاده نیروهای آمریکایی از مادر بمب‌ها را در افغانستان نشانه توحش آمریکایی دانست.

در این بیانیه آمده است که استفاده از مادر بمب، افتخار به آن و راه اندازی کمپاین تبلیغاتی درباره آن نشانگر توحش آمریکایی‌ها است.

طالبان استفاده بمب‌ها و تسلیحات گوناگون در مناطق مختلف افغانستان توسط نیروهای خارجی را غیر قابل توجیه اعلام کرد، زیرا به گفته این گروه استفاده از بمب‌های فوق سنگین بیماری‌های روانی و زیان‌های طولانی مدت اقتصادی را برای افغان‌ها به همراه دارد.

در ادامه بیانیه آمده است که مبارزه با داعش و از میان برداشتن این پدیده تکلیف افغان‌ها است نه تکلیف متجاوزین خارجی، اگر آمریکا از امنیت خود نگران است باید بر روی تامین امنیت در مرزهای خود تمرکز کند، زیرا این کشور تحت عنوان مبارزه با داعش هیچ مجوزی برای کشتار افغان‌ها، آزمایش تسلیحات سنگین و ادامه جنگ تحت عناوین مختلف را ندارد.

سخنگوی طالبان در این بیانیه تاکید کرده است که آمریکا در حالی که داعش را تقویت می‌کند تلاش دارد تا با استفاده تبلیغاتی از این حمله خود را مخالف داعش نشان دهد و به این گروه تروریستی در افغانستان نیز اهمیت و اعتبار ببخشد.

وی مدعی شد که طالبان بارها به گروه داعش در افغانستان حمله کرده است و این گروه را در آستانه نابودی قرار داده است، اما از سوی بالگردها و جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار گرفته‌ است و آمریکایی‌ها سبب نجات افراد وابسته به داعش شده‌اند.

«ذبیح‌الله مجاهد» در این بیانیه استفاده و آزمایش بمب 10 هزار کیلویی از سوی نیروهای آمریکایی در افغانستان را حل مسئله ندانست.

پنجشنبه هفته گذشته ماموریت حمایت قاطع از حمله نیروهای هوایی آمریکا با استفاده از بزرگترین بمب غیر هسته‌ای به پایگاه گروه داعش در ولسوالی «اچین» ولایت ننگرهار خبر داد که واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟