پاکستان کرزی را متهم به متوقف کردن مذاکرات صلح افغانستان کرد

  • انتشار: ۱۴ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 9140

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، یک مقام ارشد پاکستانی رئیس‌جمهور و رئیس اداره امنیت ملی سابق را متهم به متوقف کردن مذاکرات صلح کرده است.

این مقام پاکستانی گفته است: تصمیم فاش کردن مرگ «ملا عمر» در میان مذاکرات صلح عملی غیرمعمول بود.

وی ادامه داد: احتمال بسیار قوی وجود داشت تا با گروه طالبان به درکی برای کاهش خشونت برسیم. این در حالی است که 8 تن از اعضای شورای طالبان برای دور دوم مذاکرات آمادگی داشتند.

این اظهارات در حالی توسط یک مقام پاکستانی گفته می‌شود که روابط میان کابل و اسلام‌آباد به دنبال حملات مرگبار اخیر تیره شده است. ظاهرا این حملات توسط گروه‌های شبه‌نظامی مستقر در پاکستان انجام شده است.

رئیس جمهور سابق در یک برنامه تلویزیونی، پاکستان را به دلیل تلاش برای کنترل سیاست‌های خارجی افغانستان در برابر هند، به رسمیت‌ شناختن خط دیورند و مداخله در امور داخلی افغانستان سرزنش کرده است.

کرزی گفت: پاکستان خواهان افغانستانی بی‌سواد، فقیر، درمانده و خسته می‌باشد.

کرزی تاکید کرد که هرگز اجازه نخواهد داد تا پاکستان به این هدف خود برسد.

وی از مذاکرات صلح توسط حکومت وحدت ملی با تاکید بر داشتن موضع قوی در برابر پاکستان حمایت کرد.

همچنین حامد کرزی آمریکا را به دلیل سیاست‌های دوگانه این کشور در برابر افغانستان سرزنش کرد و گفت: پناه‌گاه‌های تروریستی که در آن طرف خط دیورند می‌باشند، در طول این 13 سال هرگز مورد هدف قرار نگرفتند.

از طرفی هم «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی و امور بین‌الملل نخست وزیر پاکستان برای شرکت در کنفرانس همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای و نیز بحث‌ و تبادل نظر روی مشکلات اخیر میان دو کشور وارد کابل شده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟