پاکستان مهاجرین را مجبور به جاسوسی می کند

  • انتشار: ۱۹ دلو ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 3031

سید میثم احسانی عضو شورای رهبری شبکه‌ی فعالان جوان برای اصلاح و تغییر، امروز در یک نشست خبری گفت که دولت پاکستان با زندانی نمودن مهاجرین افغان مقیم این کشور، از آنان می خواهد تا در برنامه های تروریستی که دولت این کشور روی دست دارند، همکاری نموده در غیر این صورت زندانی شده و یاهم پاکستان را ترک کنند.

وی افزود: گزارش ها می رساند که دولت پاکستان با جبر و زور، مهاجرین افغان را از جاده ها و مناطق مسکونی آنان جمع آوری و راهی زندان می کند. دولت پاکستان از مهاجرین افغان می خواهد که در اهداف تروریستی شان همکاری نموده در غیر این صورت به زندان افگنده می شوند. این در حالی است هم اکنون مهاجرین افغان، ضمن اینکه برای کار روز مره با مشکلات جدی مواجه هستند، حتی از خانه های شان نیز بیرون شده نمی توانند.

آقای احسانی تصریح کرد که اخراج سه هزار نفر مهاجر افغان در یک هفته و سی هزار نفر ماه گذشته از سوی پاکستان، از دیگر نگرانی های جدی است که دولت افغانستان در این مورد باید دست به کار شود.

به گفته آقای احسانی، تحرکات اخیر پاکستان در قبال مهاجرین افغان در مغایرت با میثاق های بین المللی، توافق نامه فی مابین دولت پاکستان و سازمان مهاجرین بین الملل، توافق نامه فی مابین افغانستان و پاکستان و معاهدات حقوق بشری است . اعمال جبر و زور بر مهاجرین، یک عمل تروریستی و غیر انسانی به حساب می اید

این کنفرانس خبری توسط شبکه فعالان ج.ان برای اصلاح و تغییر از نهاد های فعال مدنی در کشور برگزار شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟