پاکستان مرزهایش را برای دو روز باز خواهد کرد

  • انتشار: ۱۶ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 19229

حکومت پاکستان تصمیم گرفته است تا روزهای هفتم و هشتم مارچ گذرگاه های مرزی تورخم و چمن را به روی افغان‌هایی بگشاید که با ویزای معتبر در پاکستان به سر می برند و خواهان برگشت به افغانستان اند.

وزارت خارجۀ پاکستان با نشر اعلامیه‌ای همچنان گفته است که این دو گذرگاه مرزی در دو روز یاد شده برای برگشت آن عده شهروندان پاکستانی باز خواهد بود که با ویزای معتبر به افغانستان سفر کرده و اکنون خواهان برگشت به پاکستان اند.

اعلامیۀ وزارت خارجۀ پاکستان حاکی است که این تصمیم توسط سرتاج عزیز، مشاور صدر اعظم پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی، در یک تماس تلیفونی با سفیر افغانستان مقیم اسلام آباد در میان گذاشته شده است.

حضرت عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان مقیم اسلام آباد، نیز در صفحۀ فیسبوک خود این موضوع را تایید کرده و نگاشته است که تلاش‌ها برای بازگشایی تورخم و سپین بولدک تا هنوز به کدام نتیجۀ مثبت نرسیده است.

حکومت پاکستان پس از حملات انتحاری اخیر، حدود سه هفته پیش، در اقدامی که به ادعای مقام‌های آن کشور هدف آن جلوگیری از ورود تروریستان از افغانستان به پاکستان است، گذرگاه های مرزی تورخم و سپین بولدک را به روی عبور و مرور مسدود کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟