پاکستان: تروریست ها با حمله بر پاسگاه مرزی، دو سرباز پاکستانی را کشتند

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 19794

مقام‌های پاکستانی اعلام کرده اند که گروه از تروریستان از خاک افغانستان بر یک پاسگاه در مناطق مرزی این کشور در ایالت خیبر پختونخوا حمله کرده اند که در نتیجه‌ی آن دو سرباز مرزی پاکستان کشته شده اند.

این رویداد شب گذشته “جمعه” در منطقه‌ی مرزی خیبر ایجنسی رخ داده است، اما مقام‌های پاکستان ادعا کرده اند که این حمله از خاک افغانستان صورت گرفته است.

مقام‌های پاکستان گفته اند که سربازان مرزی به این حمله واکنش نشان داده و شش تن از مهاجمان را از پا در آورده اند.

رسانه‌ی پاکستان “دیلی تایمر” گفته است که گروه انشعابی طالبان پاکستانی “جماعت الاحرار” مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته و گفته است که بیش از صد جنگجوی آنان در این حمله سهیم بوده اند.

در عین حال در یک رویداد دیگر در چهارسده‌ی خیبر پختونخوا یک سرباز پاکستانی کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

منابع پاکستانی گفته اند که دو تن از مهاجمان انتحاری روز گذشته بر یک مرکز آموزشی نیروهای ملیشه حمله کردند که بعد از تیر اندازی هردو طرف، مهاجمان کشته شدند.

سهیل خان، فرمانده پولیس چهارسده می‌گوید که مهاجمان نخست مقابل دروازه‌ی ورودی تیر اندازی کردند و تلاش داشتند که به این مرکز داخل شوند، اما در برخورد با محافظان کشته شدند.

پاکستان در یک ماه اخیر شاهد حمله‌های خونینی بوده است.

در حمله‌ی که بر زیارتگاه شهباز قلندر در ایالت سند صورت گرفت، بیش از ۴۰۰ تن کشته و زخمی شدند، اما مقام‌های پاکستان ادعا دارند که تمام این حمله‌ها از سوی هراس‌افگنانی صورت میگرد که در خاک افغانستان لانه های امن دارند و از آن سوی خط حمله‌های خود را برضد افغانستان طرح ریزی می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟