پاکستان اردوگاه های مهاجرین افغانستانی در این کشور را پناهگاه امن تروریستان می داند

  • انتشار: ۱ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 13960

پاکستان که به ویژه در دو سال اخیر تلاش خود را برای اخراج مهاجران و آوارگان افغان بطور روز افزون افزایش داده است، ادعا می کند اردوگاه های آوارگان افغان در نقاط مختلف این کشور، به پناهگاهی امن برای تروریست ها تبدیل شده است.

سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی در گفت وگو با یکی از شبکه های خبری این کشور به مناسبت روز جهانی آوارگان، گفت: طی دو سال اخیر که ارتش پاکستان ضربات سختی به تروریست ها در مناطق قبیله ای در نزدیک مرز افغانستان وارد کرده است، بخشی از تروریست ها از این مناطق متواری شدند و به اردوگاه های آوارگان افغان در نزدیک این مناطق پناه برده و آن را خانه ای امن برای خود یافته اند.

این مقام عالی پاکستان گفت: مسئله آوارگان افغان تبدیل به یک مسئله امنیتی برای پاکستان شده زیرا اردوگاه های این آوارگان به پناهگاهی برای تروریست ها تبدیل شده است.

وی با تاکید بر ضرورت بازگشت آوارگان افغان به کشورشان، گفت که روند بازگشت این آوارگان یک روند تدریجی خواهد بود و پاکستان نیاز به یک برنامه اقدام برای این کار دارد.

سرتاج عزیز با اشاره ای به تاریخ مسائل افغانستان گفت: پاکستان امروز درحال پرداختن هزینه سیاست هایی است که رهبران این کشور در زمان حمله شوروی سابق به افغانستان اتخاذ کردند؛ از آن زمان تا کنون پنج میلیون آواره به همراه مواد مخدر و سلاح وارد پاکستان شدند و بی ثباتی را برای این کشور به ارمغان آوردند.

هم اکنون حدود سه میلیون آواره ی افغانستانی در پاکستان حضور دارند که تقریبا نیمی از آنها ثبت نام نشده اند و فاقد اسناد لازم برای اقامت در پاکستان هستند.

وی افزود: وقتی دولت کنونی پاکستان کار خود را آغاز کرد، تصمیم گرفت که سیاست عدم مداخله در امور سایر کشورها را دنبال کند به این معنا که پاکستان بر اساس تجربیات گذشته ، دیگر نباید در جنگ های دیگران مشارکت کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟