پاپ‌: آمریکا و اروپا عامل کشتار کودکان افغانستان هستند

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: بین المللتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 56482

«پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان می گوید: «کشورهای متمول غربی با فروش سلاح‌ به مناطق درگیر جنگ، به درگیری‌ها در این مناطق دامن می‌زنند.»

وی در یک سخنرانی در جمع دانش‌آموزان و معلمان «مرکز سان کارلو» در میلان تصریح کرد: دلیل وجود این همه جنگ در دنیا این است که افراد ثروتمند در اروپا و آمریکا سلاح‌هایی می‌فروشند که از آنها برای کشتن کودکان و مردم استفاده می‌شود.
پاپ اظهار داشت: بدون فروش این سلاح‌ها شاهد وقوع جنگ در کشورهایی نظیر افغانستان، یمن و سوریه نبودیم. وی گفت: «کشوری که سلاح تولید کرده و می‌فروشد باید وجدانشان بابت مرگ هر کودک و نابودی هر خانواده در عذاب باشد.»
وی همچنین با اشاره به ضرورت استقبال از پناهنده‌ها و پذیرفتن آنها در جامعه، نگرانی‌های دولت ایتالیا درباره پناهنده‌ها و مهاجران را رد کرد. پاپ گفت اتباع خارجی را نمی‌توان مقصر بروز جرم در ایتالیا دانست زیرا جرائم منتسب به آنها از قبل هم در ایتالیا به وفور وجود داشته‌اند.
به نوشته آسوشیتدپرس، پاپ تصریح کرد: «مافیا اختراع نیجریه‌ای‌ها نیست. مال ما است. همه ما احتمال مجرم شدن داریم. مهاجرها برای ما ثروت می‌آورند چون اروپا را مهاجران ساخته‌اند.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟