پارلمان در انتظار تکمیل دولت

  • انتشار: ۲۳ حوت ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 3177

مجلس نمایندگان با تاکید بر معرفی کابینه از حکومت خواست که پیش سفر آقای غنی و عبدالله به امریکا، اعضای باقی مانده کابینه را جهت کسب رای اعتماد معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از شفقنا، عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس گفت: ” تاخیر در معرفی اعضای باقی مانده کابینه به مجلس غیرمنصفانه و نگران کننده است. رییس جمهور غنی و آقای عبدالله باید در رابطه وقت کشی نکنند”.

قرار است رییس جمهور غنی و آقای عبدالله بنا بر دعوت رسمی ۲۵ ماه جاری میلادی به امریکا سفر کنند.
آقای ابراهیمی افزود: آقای غنی و عبدالله باید قبل از سفرشان به امریکا اعضای باقی مانده کابینه را به مجلس معرفی کنند تا حداقل در این سفر “گپی برای گفتن” داشته باشند.

او ادامه کار سرپرستان ولایات را نیز خلاف قانون خواند و از حکومت خواست که به مساله سرپرستی پایان دهد.

عبدالولی نیازی عضو مجلس از حکومت وحدت ملی به عنوان شرکت سهامی یاد کرد و هشدار داد: در صورتی که حکومت نتواند قبل از سفر به امریکا اعضای باقی مانده کابینه را معرفی کند؛ کشور به بحران خواهد رفت و آنزمان کسی از عهده اش بر آمده نمی تواند.
از سویی هم؛ نمایندگان مجلس بر وضاحت در روند گفتگوهای صلح تاکید ورزیدند.
اعضای مجلس گفتند که بجز از یک نفر {رییس جمهور} دیگر هیچ کسی در مورد روند صلح چیزی نمی داند و این روند نباید از انظار مردم به دور بماند و امتیاز دهی یک جانبه به پاکستان باشد.

رییس مجلس نیز گفت: گفتگوهای صلح باید در فضای کاملا شفاف برگزار شود و تمام مردم در جریان این گفتگوها قرار بگیرند.
آقای ابراهیمی تاکید کرد: ” در صورتی که دست یابی به صلح پایان جنگ در افغانستان نباشد، این گونه صلح جز دسیسه و توطئه چیزی دیگری نخواهد بود”.

قرار شد در رابطه به چگونگی گفتگوهای صلح، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور به مجلس خواسته شود.
نگرانی هایی وجود دارد که پاکستان در راستای صلح افغانستان دست بالای دارد و می خواهد زیر این عنوان برخی طالبان را به صلح با حکومت افغانستان وادار کند و امتیاز بگیرد و از سویی هم؛ برخی دیگر اعضای این گروه را در قالب داعش در آورده و از آن در ادامه جنگ در افغانستان کار گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟