پارلمان با «ترس و لرز» بازگشایی شد!

  • انتشار: ۱۶ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 9275

پارلمان افغانستان پس از پایان رخصتی تابستانی امروز(دوشنبه ۱۶ سنبله) با نگرانی از وضعیت امنیتی و اعلام جنگ علیه گروه داعش به کار آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خبر افغان، عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان از افزایش ناامنی‌ها در کشور به شدت نگرانی کرده خواهان توجه بیش‌تر حکومت شد. او هم‌چنان افزود که سوء قصدهایی در جریان رخصتی تابستانی علیه
پارلمان افغانستان پس از پایان رخصتی تابستانیامروز(دوشنبه ۱۶ سنبله) با نگرانی از وضعیت امنیتی و اعلام جنگ علیه گروه داعش به کار آغاز کرد.

عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان از افزایش ناامنی‌ها در کشور به شدت نگرانی کرده خواهان توجه بیش‌تر حکومت شد.

او هم‌چنان افزود که سوء قصدهایی در جریان رخصتی تابستانی علیه نماینده‌گان پارلمان صورت گرفته و دولت باید توجه جدی در تامین امنیت‌شان داشته باشد.

در همین حال ظاهر قدیر، دبیر اول مجلس با اشاره به ناامنی‌ها گفت که حکومت زورگویی می‌کند، توجهی ندارد ویا ناتوان است.

آقای قدیر اظهار داشت که مشرقی دروازۀ پایتخت است و در صورت ناامن شدن آن تمام افغانستان ناامن خواهد شد.

قدیر اظهار کرد که ولسوالی شینوار ولایت ننگرهار به مرکز داعش تبدیل گردیده اما حکومت هیچ توجهی ندارد و در بخش اجرایی مسؤولان حکومتی در برخی از ولسوالی‌های ننگرهار نیز کنترول ندارند.

ظاهر قدیر اعلام داشت که تا پانزده روز دیگر دولت وقت دارد تا در برابر داعش اقدام کند، در غیر آن با استفاده از امکانات دست‌داشته به مبارزه علیه این گروه آغاز خواهند کرد.

منورشاه بهادری، یک‌تن از اعضای مجلس گفت که مشارکت ملی در حکومت وحدت ملی وجود ندارد و رهبران که می‌گفتند خادمین مردم هستند اکنون اربابی می‌کنند.

مجلس نماینده‌گان در حالی از وضعیت امنیتی کشور اظهار نگرانی می‌کند که در حمله‌های انتحاری و انفجاری طی یکی دوهفتۀ اخیر کاهش چشم‌گیری آمده‌است.

اما از سویی، داعش نخستین فعالیت‌هایش را در برابر مردم و حکومت آغاز کرده و دوروز پیش در ولایت ننگرهار بیش از ۱۰ تن را تیرباران کرده‌است. طالبان نیز در بخش‌های مختلف کشور با نیروهای امنیتی درگیر اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟