و اکنش حکومت به اظهارات اخیر سفیر پاکستان درباره روند صلح افغانستان

  • انتشار: ۱ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53736

وزارت امور خارجه کشور، اظهارات اخیر سفیر پاکستان در کابل مبنی بر این که اقدامات خشونت بار هند علیه پاکستان، روی روند صلح افغانستان تاثیر منفی خواهد گذاشت را غیر منطقی دانست.

به گزارش خبرگزاری اطلس، «صبغت الله احمدی» سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص این موضع گیری پاکستان، به رسانه ها گفت: این که میان هند و پاکستان درگیری های نظامی رخ دهد و روی روند صلح افغانستان اثر بگذارد کاملا غیر منطقی است.
احمدی با تاکید بر این که افغانستان همواره خواهان صلح و ثبات در منطقه و برقراری روابط نیک و حسنه با کشور های همسایه بوده، دو کشور را (هند و پاکستان) را به خویشتن داری دعوت نمود تا هرچه زود تر این تنش ها فروکش کند.
در همین حال وی خاطر نشان ساخت: افغانستان به هیچ کشوری اجازه راه اندازی یک جنگ نیابتی را نمیدهد چرا که شروع جنگ در افغانستان، بی ثباتی کشور های منطقه را در پی خواهد داشت.
این درحالی است که به تازگی سفیر پاکستان در کابل، پس از ان که تنش ها و احتمال درگیری های نظامی میان هند و پاکستان در پی حمله انتحاری در کشمیر بر سربازان هندی شدت گرفت هشدار داد؛ در صورتی که هند علیه پاکستان دست به خشونت بزند، روند صلح افغانستان نیز متاثر خواهد بود.
یاد اوری میکنیم، حمله انتحاری بر سربازان هندی در منطقه کشمیر، 41 کشته و 44 زخمی در پی داشت. این حمله توسط گروه تروریستی « جیش محمد» صورت گرفت. اما دولت هند مدعی ست این گروه در پاکستان فعال بوده و زیر حمایت سازمان استخباراتی این کشور می باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟