ویزای اقامت امریکا، برای همکاران نظامیان امریکایی در افغانستان

  • انتشار: ۱۰ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14147

کمیته ای در مجلس سنای ایالات متحده امریکا، طرحی را تصویب کرده است که مطابق آن به تعدادی از افغان ها که با نظامیان امریکایی در افغانستان همکاری نموده است ویزای اقامت این کشور داده شود.

مظابق این نظر کمیته مجلس سنای امریکا ۴ هزار ویزا را به آن دسته از همکاران افغان که به ائتلاف تحت رهبری امریکا در افغانستان کمک کرده‌اند، اختصاص داده می شود.

کمیته اختصاصی مجلس سنا با اکثریت قاطع لایحۀ ای را تصویب کرد که بر اساس آن برنامه اختصاصی صدور این ویزا برای یک سال دیگر تمدید می‌شود.

این ویزا به آن افراد ملکی داده می‌شود که در ساحۀ ترجمانی، ساختمانی و دیگر ساحات با امریکایی‌ها در افغانستان همکاری کرده‌اند.

فرمانده قوای امریکایی در افغانستان جنرال جان نیکولسن از کانگرس خواسته‌است که برنامه ویزا مهاجرت را تمدید نماید تا به این افراد و خانواده‌هایشان به گفته وی از عواقب نا گوار امنیتی نجات داده شوند.

در چند سال گذشته کانگرس امریکا طبق این برنامه اختصاصی هفت هزار ویزا اضافی را برای افغان‌ها تصویب کرده بود اما رئیس جمهور اوباما در آغاز سال روان میلادی خواهان صدور ۴ هزار ویزا دیگر گردید.

وزارت خارجه امریکا از ماه دسمبر سال ۲۰۱۴ به این‎سو طبق این برنامۀ خاص بیش از سه هزار ویزای مهاحرت را به کسانی صادر کرده‌است که با امریکایی‌ها کار کرده‌اند و جریان صدور این نوع ویزا که ۲۷۰ روز را در بر می‎گیرد و هنوز ادامه دارد.

کانگرس تخمین می‎کند که صدور ۴ هزار ویزا نو در چهار سال آینده ۴۴۶ میلیون دالر در بر خواهد گرفت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟