ولس: طالبان باید قانون اساسی را بپذیرد و دست از خشونت بردارد

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: بین المللتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 44135

آلیس ولس معاون وزارت خارجه آمریکا می گوید که طالبان باید دست از خشونت بر دارد، رابطۀ خود را با القاعده قطع کند و قانون اساسی به شمول حقوق زنان و اقلیت ها را بپذیرد.

روز گذشته (چهارشنبه) در نشست کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که با موضوع بررسی سیاست آمریکا در افغانستان برگزار شده بود، خانم ولس گفت که پالیسی امریکا در مورد مذاکرات صلح با گروه طالبان در افغانستان هیچ تغییری نکرده است.

معاون وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است که پالیسی امریکا در مورد مذاکرات صلح با گروه طالبان در افغانستان هیچ تغییر نکرده است و به گفتۀ وی طالبان باید دست از خشونت بر دارند؛ رابطۀ خود را با القاعده قطع کند و قانون اساسی به شمول حقوق زنان و اقلیت ها را بپذیرند.

آلیس ولس معاون وزیر خارجۀ ایالات متحده در امور آسیای جنوبی و مرکزی همچنین گفت، یکی از دلایل عمدۀ که رهبران طالبان حاضر به مذاکرات مستقیم صلح با حکومت افغانستان نیستند، موجودیت پناهگاه های امن برای آنان در خارج از افغانستان است. او گفت “آنان [رهبران طالبان] فشار روز مرۀ جنگ را حس نکرده اند و روی همین دلیل، حاضر نشده اند تا به میز مذاکره بیایند.”

این در حالیست که گروه طالبان بارها مذاکرات صلح با حکومت افغانستان را رد کرد و در عوض بر مذاکرات مستقیم با حکومت ایالات متحده، تاکید کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟