ولسوالی قره باغ غزنی در تصرف طالبان

  • انتشار: ۳ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2201

شماری از نمایندگان ولایت غزنی در شورای ملی افغانستان دیروز (2 جدی) از حضور گسترده طالبان در ولسوالی قره باغ این ولایت ابراز نگرانی کردند.
به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العربیه این نمایندگان می‌گویند، شاهراه ولسوالی قره باغ ولایت غزنی شدیداً تحت نظارت و مدیریت گروه طالبان قرار دارد و تمام موتر‌ها از این شاهراه می‌گذرند مورد بررسی شدید طالبان قرار می‌گیرند.

عبدالقیوم سجادی، نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان افغانستان در تماس با العربیه گفت، گروه طالبان بصورت آزادانه در ولسوالی قره باغ و شماری از مناطق ولایت غزنی گشت زنی می‌کند.

سجادی افزود، طالبان تمام موترهای که از شاهراه ولسوالی قره باغ می‌گذرد را مورد بازرسی قرار داده و سرنشینان آنرا مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و حتی شماری از سرنشینان از سوی طالبان به قتل می‌رسند.

عبدالقیوم سجادی گفت، مقام‌های امنیتی افغانستان همواره وعده داده‌اند، امنیت ولسوالی‌های ناامن غزنی را تأمین خواهند کرد اما تاهنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و طالبان بصورت گسترده در ولسوالی قره باغ و شماری از مناطق ولایت غزنی حضور دارند.

ملا کامران فرمانده طالبان در ولسوالی قره باغ

محمدعلی احمدی، معاون والی غزنی افغانستان در گفتگو با شبکه العربیه. نت گفت، طالبان در ولسوالی قره باغ این ولایت به فرماندهی ملا کامران فعالیت دارند.
احمدی افزود، ملا کامران یکی از فرماندهان طالبان در ولسوالی قره باغ است و در منطقه شیر و برله این ولسوالی زندگی می‌کند و فعالیت‌های تخریبی شانرا علیه نظامیان و غیرنظامیان انجام می‌دهد.

معاون والی غزنی تایید کرد: «حضور طالبان در ولسوالی قره باغ قابل تایید است و فعالیت طالبان براساس وضعیت جوی و سردی هوا تغییر می‌کند. اما طالبان در ولسوالی قره باغ بخصوص در مناطق گاو می‌شک، شیر وبرله ولسوالی قره باغ ولایت غزنی حضور گسترده دارند.»

محمدعلی احمدی گفت، نیروهای امنیتی که برای تأمین امنیت ولسوالی قره باغ و شاهراه‌های قره باغ با مرکز مستقر شده‌اند از توانایی و تجهیزات لازم برای مبارزه با طالبان برخوردار نیستند.

ولسوای قره باغ یکی از ولسوالی‌های بسیار ناامن و خطرناک ولایت غزنی به شمار می‌رود. این ولسوالی مرکز غزنی را با ولسوالی‌های مالستان، جاغوری و اجرستان وصل می‌سازد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟