ولایت هلمند محل فعالیت مافیای مواد مخدر شده است

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 9644

خبرگزاری اطلس ـ «نسیمه نیازی» نماینده مردم هلمند در پارلمان در خصوص کشته شدن تعدادی از نظامیان در حمله هوایی نیروهای امریکایی گفت: باید پرسیده شود که چرا نظامی های آمریکایی در منطقه «ریگ» ولایت هلمند عملیات نظامی انجام داده اند که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از سربازان ما شد.

وی گفت: باید سوال شود که چرا دولت افغانستان آنجا را تحت نظر نگرفته است. قاچاقچی ها مواد مخدر را به سوی پاکستان و دیگر کشورها از منطقه ریگ منتقل می کنند و باید این مساله روشن شود که هر ارگانی که آنجا فعالیت داشته است به دستور چه کسی بوده است.

وی افزود: این یک سوال مهم است که چرا آمریکایی ها باید عملیات نظامی کنند و چرا پلیس ما باید در آن منطقه باشد.

نسیمه نیازی اظهار داشت: این موضوع کم اهمیتی نیست و ارگان های زیادی از جمله وزارت کشور، وزارت دفاع و امنیت ملی در آن دخیل هستند. در این خصوص باید از رئیس جمهور و رئیس اجرایی نیز سوال شود.

نماینده مردم هلمند در پارلمان افغانستان عنوان کرد: هلمند یک سیستم مافیایی به خود گرفته است و جای سوال است که چرا مسئولین دولتی این مسائل را بررسی نمی کنند و برای بررسی این موضوعات مهم علاقه مندی ندارند. این مساله مربوط به یک شبکه جهانی مافیای قاچاق است و باید کاملا بررسی شود.

وی در ادامه به خبرنگار مهر گفت: کسانی هستند که افرادی را برای قاچاق اجیر می کنند و به منطقه ریگ می فرستند.

«میرداد خان نجرابی»، رییس کمسییون امنیت داخلی پارلمان و نماینده مردم کاپیسا نیز اظهار داشت: دولت افغانستان باید به صورت جدی این مساله را پیگیری کند. چطور ممکن است که در داخل خاک افغانستان آمریکایی ها بمباران می کنند و هیچ کسی هم مسئولیت آن را به عهده نمی گیرد.

وی اظهار داشت: امیدوارم پیگیری این مساله به نتیجه برسد و مانند دفعات قبل با سپرده شدن به کمیسیون های مختلف بی نتیجه نماند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟