وظیفه عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات از سوی اشرف غنی رئیس جمهور به حالت تعلیق در آمد

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 16692

حکومت وظیفۀ عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را امروز (دوشنبه) به حالت تعلیق در آورد.

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید به دلایل آنچه که تخطی‌های مالی گفته شده است، وظیفۀ عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوژی به دستور رئیس جمهور به حالت تعلیق در آمده است.

یکی از معاونان سخنگوی ریاست جمهوری گفته است، بر اساس بررسی و تحقیقات داخلی حکومت، برخی موارد علیه وزیر مخابرات این کشور به دست آمده است.

ریاست جمهوری افغانستان، برای روشن شدن اتهامات موجود علیه عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، هیأتی برای بررسی گماشته شده است.

این مقام دولتی گفته است که “تا زمان روشن‌شدن نتایج بررسی‌های این هیأت، وظیفۀ وزیر مخابرات به حالت تعلیق خواهد بود”.

این در حالیست که یک منبع نزدیک به حکومت می‌گوید که رییس‌جمهور هیئتی را برای بررسی چگونگی گرد آوری عواید ۱۰ در صدی خدمات مخابراتی گماشته بود، اما وزیر در کار بررسی این هیئت مداخله می‌کرد و نمی گذاشت که این بررسی‌ها به گونۀ شفاف انجام شود، از همین رو وظیفه وزیر مخابرات به حال تعلیق در آمد.

حکومت از سال گذشته مالیه به خدمات مخابراتی را به کاربران مخابرات وضع کرده است و از هر کاربر ۱۰ درصد مالیه می‌گیرد.

عبدالرزاق وحیدی از جملۀ هفت وزیری است که به دلیل مصرف‌نکردن بودجۀ انکشافی این وزارت، در ۲۵ ماه عقرب به صورت غیابی از سوی ولسی جرگه سلب صلاحیت شد.

آقای وحیدی پیش از آن نیز در چهاردهم ماه جدی سال ۱۳۹۴ خورشیدی از سوی ولسی جرگه استیضاح شده بود؛ اما در آن زمان از جملۀ ۱۸۴ عضو ولسی جرگه که در جلسۀ استضاحیه حضور داشتند، ۱۰۴ تن آنان به وزیر مخابرات رأی اعتماد دادند و او توانست به سمت‌اش باقی بماند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟