وزیر مخابرات و رئیس دفترش به دلیل تخلفات به دادستانی کل معرفی شدند/ سند

  • انتشار: ۲۲ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 39543

شهزادگل آریوبی وزیر مخابرات و رئیس دفتر وی به دلیل تخلف های رسانه ای به دادستانی کل معرفی شده اند. گفته می شود آقای آریوبی به دلیل بی توجهی به مصوبه کمیسیون نظارت بر دسترسی آزاد به اطلاعات به دادستانی معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس؛ اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان می‌گوید، شهزادگل آریوبی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به همراه رئیس دفترش بنا به مصوبه کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات، به دادستانی معرفی شده‌اند.

در خبری که این اتحادیه منتشر کرده است، آمده که قبلا روزنامه «افغانستان ما» از عدم ارایه اطلاعات از سوی وزارت مخابرات در پیوند به جمع‌آوری ۱۰ درصد محصول مخابراتی، به کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات شکایت کرده بود.

به نقل از اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان، کمیسیون طی نامه‌ای در ۲۹ حوت سال گذشته از این وزارت خواسته بود تا اطلاعات موردنظر را در اختیار روزنامه افغانستان ما قرار دهد.

اما پس از بی توجهی و عدم پاسخگویی مسئولان وزارت مخابرات، کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات در مصوبه ۶ حمل از وزیر درخواست می‌کند تا رئیس دفتر خود را غرض پاسخگویی در این رابطه به اداره دادستانی معرفی نماید.

پس از عدم پاسخگویی مجدد وزارت مخابرات، کمیسیون بر مبنای ماده ۲۶ قانون دسترسی اطلاعات به متقاضی بدون دلایل موجه و عدم رعایت تصامیم و طرزالعمل‌های کمیسیون، در نشست مورخ ۲۰ حمل تصویب می‌کند که از دادستانی تقاضا شود تا وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و رئیس دفتر وی از سوی این اداره تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل، نسبت به این خبر اظهار بی‌اطلاعی نمود و گفت که این خبر را رد یا تأیید نمی‌کند تا معلومات کافی در دسترس وی قرار گیرد.

قانون حق دسترسی به اطلاعات در تاریخ ۹ سرطان ۱۳۹۳ توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسید و تصویب این قانون، مورد استقبال نهادهای صنفی و حامی حقوق خبرنگارن قرار گرفت.

عدم شفافیت در کارکرد نهادهای دولتی و ممانعت از ارایه اطلاعات از سوی سخنگویان ادارات، یکی از مسایلی است که همیشه رسانه‌ها و خبرنگاران کشور نسبت به آن معترض بوده‌اند. باید دید که حکومت وحدت ملی تا چه حد در امر مبارزه با فساد و در اختیار قرار دادن اطلاعات به رسانه جدی هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟