وزیر مبارزه با مواد مخدر: بیکاری باعث شده تا جوانان بسوی مواد مخدر کشیده شود

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 20605

سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر در جمعی از افرادی که به تازگی ترک اعتیاد کرده اند گفت که بیکاری و نداشتن شغل باعث می شود تا مردم به سوی اعتیاد کشیده شود.

شماری از افرادی که ترک اعتیاد کرده بودند امروز طی مراسمی با حضور سلامت عظیمی، وزیر مبارزه با مواد مخدر از مرکز فنی و حرفه‌یی امید در کابل فارغ گردیدند.

در این مرکز کسانی آموزش داده می‌شوند که ترک اعتیاد کرده و بخواهند با فراگرفتن یک حرفه، به زندگی عادی‌شان دوباره برگردند.

خانم عظمی می‌گوید مرکز امید به کسانی که مدت هفت ماه تداوی را سپری می‌کنند، تحت مراقبت قرار دارند و قرار است از مصرف مواد مخدر دور نگه داشته شوند را آموزش می‌دهد که با تطبیق برنامه‌های آموزشی در زمینۀ فنی و حرفه‌یی، به بازار کار وصل خواهند شد.

مرکز امید ظرفیت آموزش‌دادن برنامه‌های حرفه‌یی و فنی به ۵۰۰ تن از کسانی که با اعتیاد وداع می‌گویند را دارد که به گفتۀ وزیر مبارزه با مواد مخدر، این افراد نیز پس از تداوی، به این مرکز معرفی گردیده‌اند.

او اما می‌گوید که از این ششصد نفر، شماری از آنان با استفاده از رخصتی دوباره برنگشته‌اند، ۱۴۲ نفرشان وارد بازار کار شده‌اند و ۱۳۰ نفر هنوز سرگرم آموزش هستند.

به گفتۀ سلامت عظیمی، معضلی که اعتیاد را به وجود آورده، بی‌کاری است و افراد به خاطری که به این معضل پشت پا بزنند، به اعتیاد رو می‌آورند.

این در حالی‌ست که گفته می‌شود سه ملیون نفر از شهروندان کشور معتاد به مواد مخدر هستند و این مورد، هنوز یکی از چالش‌های جدی در افغانستان به شمار می‌رود.

از سویی، کشت و تولید مواد مخدر در کشور یکی از دلایلی بوده که به دلیل این‌که مواد به ساد‌گی دردسترس استفاده‌کنند‌گان قرار گرفته، منجر به افزایش اعتیاد گردیده‌است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟