وزیر دفاع پاکستان: افغانستان و هند برای بی ثبات کردن پاکستان متحد شده اند

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19267

وزیر دفاع پاکستان روز گذشته با حضور در مجلس ملی این کشور، هند و افغانستان را متهم به همکاری با یکدیگر برای ایجاد ناآرامی و بی ثباتی در پاکستان کرد و گفت که اقدام پاکستان در مسدود کردن مرزها با افغانستان در راستای ‘امنیت ملی’ پاکستان است.

به گزارش رسانه های دولتی پاکستان؛ ‘خواجه محمد آصف’ درخصوص اقدام پاکستان برای مسدود کردن گذرگاه های مرزی با افغانستان گفته است این اقدام را نباید یک اقدام سیاسی دانست بلکه در راستای امنیت ملی کشور و کنترول بهتر مرزها با اافغانستان انجام شده است.

وی تاکید کرد اگر نتوانیم مدیریت و کنترول موثر بر مرزهای خود با افغانستان داشته باشیم، نفوذ تروریست ها به داخل کشور ادامه خواهد یافت.

وزیر دفاع پاکستان با بیان اینکه مسدود کردن گذرگاه های مرزی برای جلوگیری از ورود تروریست ها به کشور حق پاکستان است، گفت: نمی توانیم دست رو دست بگذاریم شاهد کشته شدن مردم کشور خود به دست تروریست ها باشیم.

این در حالیست که پاکستان عصر روز گذشته (دوشنبه) رسما اعلام کرد که با هدف فراهم کردن امکان بازگشت آن دسته از شهروندان افغانستان به کشورشان که با ‘مدارک معتبر’ به پاکستان سفر کرده اند، گذرگاه های مرزی ‘تورخم’ و ‘چمن’ را طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته(17 و 18 حوت) بطور موقت بازگشایی می کند.

پس از حملات تروریستی پی در پی در پاکستان در هفته های اخیر به ویژه حمله تروریستی سه هفته پیش به زیارتگاهی در ایالت سند پاکستان که بیش از 80 کشته برجای گذاشت، این کشور مدعی شد تروریست هایی که در خاک افغانستان پناهگاه های امن دارند، اقدام به حمله به پاکستان می کنند و به همین دلیل اقدام به مسدود کردن گذرهای مرزی با افغانستان کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟