وزیر دفاع آمریکا در سفر به پاکستان با مقامات این کشور در مورد افغانستان گفتگو می کند

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 33936

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا برای سفری چند روزه، فردا عازم اسلام آباد خواهد شد، تا با مقامات ارشد پاکستانی از جمله شاهد خاقان عباسی نخست وزیر و جنرال قمر جاوید باجوه رئیس ستاد ارتش این کشور دیدار خواهد کرد. رسانه های پاکستانی گزارش دادند که این مقام آمریکایی از پاکستان می خواهد تا برای توقف فعالیت شبکه حقانی تلاش کند.

پاکستان تودی نوشت جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده که قرار است از فردا یکشنبه برای سفری پنج روزه به اسلام آباد سفر کند، در خصوص امنیت منطقه، روند استقرار صلح افغانستان و دیگر موضوعات دوجانبه با شاهد خاقان عباسی نخست وزیر و ژنرال قمر باجوا فرمانده ارتش پاکستان(COAS) دیدار و گفت و گفت و گو خواهد کرد.

پنتاگون اعلام کرد: جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده روز دوشنبه چهارم دسامبر در سفر پنج روزه خود به خاورمیانه به پاکستان سفر می کند.

روزنامه «داون» چاپ پاکستان پیش از این در این خصوص نوشت: این هیات نظامی در سفر خود به اسلام آباد، برای تحقق استراتژی ترامپ در افغانستان، از پاکستان می خواهند که گام های تازه ای برای توقف فعالیت شبکه حقانی در افغانستان بردارد.

چندی پیش و به دنبال افزایش تنش ها در روابط پاکستان و آمریکا، مقامات اسلام آباد براساس استراتژی جدید خود اعلام کردند از این پس نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان هیچ عملیات مشترکی با نیروهای آمریکایی در خاک پاکستان انجام نخواهند داد و این کشور به آمریکا و هیچ کشوری دیگر اجازه نخواهد داد در خاکش عملیات انجام دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟