وزیر دفاع آلمان وارد افغانستان شد

  • انتشار: ۲ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16389

وزیر دفاع آلمان برای دیدار با سربازان کشورش به افغانستان سفر کرده است. دیدار وزیر دفاع آلمان از سربازان این کشور در افغانستان در روزهای پیش از کریسمس تبدیل به یک رسم شده است.

به گزارش دویچه وله اورزولا فون دیر لاین، وزیر دفاع جمهوری فدرالی آلمان روز پنج‌شنبه در یک سفر کوتاه به افغانستان رسید. او ابتدا از پایگاه منطقه‌ای نیروهای ناتو در مزار شریف در شمال افغانستان دیدار می‌کند، جایی که اکثریت سربازان آلمانی مستقر اند.

هفته گذشته پارلمان فدرال آلمان (بوندستاگ) تمدید ماموریت نیروهای آلمانی در افغانستان را تا آخر سال ۲۰۱۷ تصویب کرد. این نیروها در چهارچوب ماموریت «حمایت قاطع» مصروف آموزش و مشورت دهی به نیروهای امنیتی افغانستان اند.

سقف نهایی تعداد سربازان آلمانی در افغانستان در سال ۲۰۱۷ میلادی تغییر نمی‌یابد و مثل گذشته ۹۸۰ سرباز می‌باشد. این سربازان در چارچوب ماموریت «حمایت قاطع» در مواقع اضطراری از کارمندان بین‌المللی پروژه‌های بازسازی ملکی نیز حمایت می‌کنند.

گروه طالبان در ماه نوامبر قونسلگری آلمان در شهر مزارشریف را مورد حمله قرار داد و ساختمان آن به حدی خراب شده است که دیگر قابل استفاده نیست. در این حمله شش تن کشته و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند. در دیگر مناطق افغانستان نیز همه روزه حملات گروه طالبان صورت می‌گیرد.

اعضای ناتو فعلاَ ۱۲ هزار سرباز در افغانستان دارند که اکثر آن‌ها امریکایی هستند. ناتو ماموریت جنگی خود در افغانستان را به صورت رسمی در آخر ۲۰۱۴ پایان داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟