وزیر دفاع آلمان: جامعه بین المللی باید در مورد خروج از افغانستان، صبر و شکیبایی به خرج دهد

  • انتشار: ۲۸ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34578

اورسولا فون درلاین وزیر دفاع آلمان گفته که خروج نیروهای این کشور از افغانستان در سال‌های اخیر بسیار سریع بوده و خواستار تعهد بلندمدت‌تر در منطقه کوهستانی هندوکش شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اورسولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان در بازدید از نیروهای این کشور در شهر مزارشریف واقع در شمال افغانستان از کاهش سریع نیروهای آلمان در افغانستان از زمان پایان ماموریت نیروهای کمک‌رسان امنیت بین‌الملل در این کشور در سال ۲۰۱۴ به شدت انتقاد کرد اما گفت حالا که جامعه بین‌الملل ضرورت‌ها و نیازها را متوجه شده باید بیشتر صبر و شکیبایی به خرج دهد.

وزیر دفاع آلمان همچنین با اعلام اینکه همه می‌دانند اوضاع امنیتی در افغانستان همچنان پر تنش است، ادامه داد:‌ من هرگز این مساله را فراموش نکرده‌ام زمانی که ما نیروهای ایساف را خیلی سریع از افغانستان خارج کردیم اوضاع این کشور به چه صورتی بود.

وی گفت: افغان‌ها همچنان به کمک و پشتیبانی، مشاوره و آموزش از سوی نیروهای خارجی نیاز دارند. کارهای زیادی هنوز باید صورت گیرد و من مطمئنم که ما در مسیر درست هستیم. ما باید صبر و شکیبایی زیادی به خرج دهیم. افغانستان مدت‌های زیاد ما را به خود درگیر می‌کند.

پارلمان آلمان اخیرا به تمدید سه ماهه پشتیبانی نظامی این کشور از نیروهای بین‌المللی در افغانستان رای داد که به دولت جدید در آلمان اجازه می‌دهد تا تمدید طولانی مدت این ماموریت را مد نظر قرار دهد. بیشتر نظامیان آلمانی در شمال کشور و در شهر مزار شریف مستقر هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟