وزیر داخله ایران: تولید مواد مخدر در افغانستان 43 درصد افزایش داشته است

  • انتشار: ۹ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 18825

وزیر داخله ایران و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد تولید مواد مخدر در افغانستان ۴۳ درصد افزایش داشته و کشفیات نیروهای مقابله ایران در سال ۲۰۱۶ افزایش ۹ درصدی داشته است.

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در کنفرانس بین‌المللی تهران علیه قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان‌یافته، گفته در سال ۲۰۱۶ نیروهای مقابله ایران ۲ هزار و ۳۲۵ مورد عملیات داشته‌اند که مقدار ۶۸۱ هزار و ۵۷۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کرده‌اند.

او از افزایش ۹ درصدی کشفیات به نسبت سال ۲۰۱۵ خبر داده و گفته، تولید مواد مخدر در کشور افغانستان ۴۳ درصد رشد داشته.

رحمانی فضلی بر حضور مسئولین مبارزه با مواد مخدر سه منطقه آسیای غربی، مرکزی و بخشی از اروپا و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در این نشست برای اولین‌بار تاکید کرد.

وزیر داخله ایران ناکامی‌های توقف کشت و تولید، کوتاه‌ترین فاصله میان تولید و بازارهای نهایی مصرف و توسعه نیافتگی منطقه را عواملی دانست که سبب شده حتی کشورهای بسیار دورتر از مسیر بالکان امکانات لازم برای مهار قاچاق مواد مخدر را بدون مشارکت تمام عیار جامعه جهانی برخوردار نباشند.

رحمانی‌فضلی، ایران را اولین کشور در مسیربالکان دانسته که در معرض بزرگترین موج‌های جریانات قاچاق و جرایم مرتبط با آن قرار دارد که با اتخاذ استراتیژی متوازن تمامی وجوه مبارزه اعم از مقابله با عرضه و کاهش تقاضا را با الهام از آموزه‌های دینی و پایبندی به تعهدات بین‌المللی با تلاشی خستگی ناپذیر تعقیب می‌کند.

فضلی همچنین تاکید کرده که ایران زمینه‌های لازم برای همکاری اطلاعاتی و عملیاتی با ساختارهای منطقه‌ای مانند ابتکار میثاق پاریس، ابتکار سه جانبه بین جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و پاکستان، ابتکار کشورهای ساحلی دریای خزر، سازمان همکاری اقتصادی اکو و گروه پنج گانه متشکل از ایران، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و فدراسیون روسیه را فراهم آورده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟