وزیر خارجه پاکستان: طالبان نیازی به ما ندارد، آنها (طالبان) 43 درصد خاک افغانستان را در کنترل دارد

  • انتشار: ۱۹ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 37962

خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان می گوید با وجود حضور قدرتمندترین ارتش جهان در افغانستان، اما 43 درصد از خاک افغانستان در اختیار طالبان قرار دارد. وی گفت طالبان به پاکستان نیازی ندارد این گروه 43 درصد از خاک افغانستان را در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خواجه محمد آصف، وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به ناآرامی‌های اخیر در خاورمیانه گفت: آمریکا می‌خواهد پاکستان همانند یک دولت نیابتی رفتار کرده و از منافع آمریکا در افغانستان محافظت کند اما اسلام‌آباد این کار را انجام نمی‌دهد. پاکستان از منافع هیچ کشور و قدرتی محافظت نخواهد کرد. تنها به دنبال تامین منافع خود است.

وی ادامه داد: صلح در افغانستان خواسته مردم پاکستان و افغانستان است نه قدرت‌های جهان.

محمد آصف در ادامه اظهاراتش از اینکه آمریکا، پاکستان را به پناه دادن به شبکه حقانی متهم می‌کند به شدت انتقاد کرد.

وی با اشاره حضور آمریکا در پاکستان افزود: یک ابرقدرت در یک کشور حضور دارد اما میزان تولید موادمخدر از 200 تن به 9000 تن می‌رسد. بهترین ارتش جهان 43 درصد از سرزمین را در مقابل طالبان از دست می‌دهد. طالبان نیازی به ما ندارد. این گروه 43 درصد از افغانستان را تحت کنترل دارد. آمریکا از پاکستان خواسته است که اقدامات بیشتری علیه شبکه حقانی اتخاذ کند.

روابط پاکستان و آمریکا پس از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تبدیل شدن پاکستان به مأمنی ایمن برای تروریست‌ها و کاهش کمک مالی واشنگتن به اسلام‌آباد دچار تنش شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟