وزیر خارجه پاکستان: حکومت افغانستان فاسد است و به طالبان سلاح می فروشد

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31507

خواجه محمد آصف وزیر خارجۀ پاکستان، حکومت افغانستان را متهم به فساد کرد و ادعا کرد که ارتش افغانستان به گروه طالبان سلاح به فروش می رساند. وی گفته است ما شریک فساد موجود در افغانستان نیستیم.

وزیرخارجۀ پاکستان که در مرکز تحقیقات انستتیوت صلح ایالات متحده صحبت می کرد، همچنین ادعا کرد که عامل جنگ و بی ثباتی در افغانستان، تنها به اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت اسلام آباد از گروه های تندرو در داخل قلمرو آن کشور خلاصه نمی شود.

خواجه محمد آصف گفت که مقامات امریکایی به خصوص رئیس جمهور این کشور تنها به اتهاماتی متکی اند که گویا پناهگاه های امن برای تندروان در پاکستان فراهم می شود، در حالیکه به گفتۀ وی بی ثباتی در افغانستان عوامل متعدد دارد.

آقای آصف گفت “آنچه در افغانستان می گذرد، ابعاد زیاد دارد. یک حکومت فاسد در کابل است. میلیارد ها دالر را در افغانستان تزریق کردید که به هیچ جایی نرسید. تجارت مواد مخدر ۳۷۰۰ در صد افزایش یافته است. ما شریک چنین جنایات نیستیم.”

وزیر خارجۀ پاکستان همچنین ادعا کرد که ارتش افغانستان برای گروه طالبان سلاح به فروش می رساند، اما در مورد جزئیات چنین ادعا، چیزی بیان نکرد.

آقای آصف در مورد ادعای مقامات امریکایی مبنی بر اینکه پاکستان به تندروان پناهگاه امن فراهم می کند همچنین گفت “اگر برای یک لحظه اعتراف کنیم که اتهامات آنان درست است که ما در قلمرو خود پناهگاه فراهم کرده ایم، کی ها مسوول تجارت مواد مخدر اند؛ کی ها مسوول فساد در کابل اند؛ کی ها به طالبان سلاح می فروشند؛ و داعش را به افغانستان می آورند؟”

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟