وزیر خارجه پاکستان: اسلام آباد متحمل هزینه درگیری ها در افغانستان شده است

  • انتشار: ۱۶ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 36689

خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر پایبندی کشورش به اصل دخالت نکردن در امور داخلی سایر کشورها اعلام کرد، پاکستان متحمل هزینه‌ درگیری‌های داخلی در افغانستان می شود.

به گزارش الشرق الاوسط آصف تاکید کرد که اتهام پاکستان به حمایت از تروریسم در افغانستان دور از حقیقت است، پاکستان به سیاست دخالت نکردن در امور داخلی سایر کشورها به ویژه افغانستان باور دارد و ما می‌خواهیم روابطمان با کابل متناسب با سایر کشورهای همسایه باشد.

وزیر خارجه پاکستان درباره درگیری‌های داخلی در افغانستان نیز گفت: ما همواره تمایل داریم روند برقراری صلح تنها تحت رهبری افغانستان محقق شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون افغان بیش از سه دهه است در پاکستان ساکن هستند، تاکید کرد: کشور ما هزینه سنگینی را به دلیل ادامه درگیری‌ها در افغانستان می‌پردازد، اگر صلح در افغانستان برقرار شود، پاکستان از حملات تروریستی و افراطی، قاچاق مواد مخدر و سلاح‌های غیر مجاز در امان می‌ماند و برقراری صلح و امنیت در افغانستان در راستای منافع پاکستان است.

محمد آصف با اشاره به اینکه کشورش پیشنهادات بسیاری را به افغانستان برای مدیریت کارآمد و موثر مرزها داده و همچنان به همکاری افغانستان در این زمینه امیدوار است، گفت: پاکستان اجازه نمی‌دهد که از خاکش برای حمله به افغانستان استفاده شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟