وزیر خارجه پاکستان:سیاست آمریکا در مورد افزایش نقش هند در افغانستان را قبول نداریم

  • انتشار: ۱۳ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 31487

خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان گفت که کشورش سیاست آمریکا در مورد نقش هند در افغانستان را قبول نخواهد کرد، زیرا دهلی نو از مرزهای غربی برای انجام افدامات تروریستی علیه پاکستان استفاده می کند.

خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان و رکس تیلرسون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در ملاقات روز چهارشنبه خود در واشنگتن، موافقت دو دولت را برای برقراری صلح و ثبات در منطقه، مبارزه با تروریسم و توسعه همکاری دوجانبه اعلام کردند.

خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با تیلرسون همتای آمریکایی اش گفته است که کشورش و ایالات متحده تمایل مشترک برای گسترش صلح و ثبات در افغانستان و منطقه دارند.

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار خود در واشنگتن، با وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت که پاکستان، پیشتاز جنگ علیه تروریسم در منطقه است و حوادث تروریستی نیز در کشورش به شدت کاهش یافته و تأثیری مثبت بر فعالیت های اقتصادی و تجاری داشته است.

بر اساس این گزارش، دو طرف موافقت کردند که با هدف دستیابی به اهداف مشترک صلح، ثبات و رونق اقتصادی در منطقه همکاری سازنده داشته باشند.

رسانه های پاکستان روز سه شنبه – دیروز – گزارش دادند، ‘خواجه محمد آصف’ وزیر امور خارجه پاکستان در سفر به ایالات متحده آمریکا با همتای آمریکای خود ‘رکس تیلرسون’ و ‘ مک مستر ‘ مشاور امنیت ملی رویس جمهوری آمریکا دیدار و گفت و گو می کند.

رایزنی در خصوص راهبرد جدید آمریکا در افغانستان و جنوب آسیا و گفت و گو در خصوص موضوعات کشمیر از محورهای این دیدار اعلام شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟