وزیر خارجه سابق پاکستان: در حال حاضر بیشتر نیازمند احیای روبط با افغانستان هستیم

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 14078

وزیر امور خارجه سابق پاکستان اعلام کرد: در حال حاضر بجای احیای روابط اسلام آباد با دهلی نو بیشتر نیازمند روابط دوستانه با کابل هستیم.

روزنامه پاکستان گزارش داد، حنا ربانی وزیر امور خارجه سابق پاکستان در گفتگوی با شبکه تلویزیونی جیو نیوز، گفت: برقراری روابط دوستانه واشنگتن با دهلی نو به معنی رویاروی هند با پاکستان نیست بلکه راهی برای جلوگیری از نفوذ چین در منطقه است.

وی با اشاره به درگیری های اخیر در مرز تورخم بین افغانستان و پاکستان افزود: داشتن روابط دوستانه با افغانستان نیازمند آن است که مناقشات مرزی خود را در مرزها با این کشور حل و فضل نماییم. در حال حاضر بجای احیای روابط اسلام آباد با دهلی نو بیشتر نیازمند روابط دوستانه با کابل هستیم.

وی در ادامه تصریح نمود: کشته شدن ملا اختر منصور رهبر سابق طالبان و نیز اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده در پاکستان از بد شانسی ماست و ما نباید اجازه دهیم که سرزمین ما در اختیار تروریست ها قرار گیرد. پاکستان باید بدون هیچ گونه اغماضی با تمام گروههای تروریستی مبارزه کند.

لازم به ذکر است ماه پیش نیز ملا اختر منصور رهبر سابق طالبان در حمله هوایی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در منطقه نوشکی ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟