وزیر خارجه ترکیه: ما دشمن کردها نیستیم/ به حمایت از حقوق کردها ادامه خواهیم داد

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 52468

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر این‌که آنکارا دشمن کردها نیست، گفت: بیشترین کشوری که مدافع کردها بوده، ترکیه است.

رسانه های ترکی خبردادند که، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه با ژان آسلبورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی پس از این دیدار دو جانبه، در کنفرانس خبری بیان داشت: هنوز به خاطر تبلیغات سیاه سازمان فتو (وابسته به فتح‌الله گولن) پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق با برداشت‌ها و مواضع مختلفی مواجه هستیم.
چاووش اوغلو درباره حضور یگان‌های مدافع خلق در سوریه و حمایت غرب از این امر گفت: شما صحبت‌ از استقلال سوریه می‌کنید، اما این گروه تروریستی ۳۳ فیصد از خاک‌های سوریه را اشغال کرده است. چرا این کشور اشغال شده است؟ برای تجزیه. اما چرا شما در این باره اعتراض نمی‌کنید؟ به خاطر اینکه این مساله به امنیت اروپا آسیب می‌رساند.
چاووش‌اوغلو در بخشی دیگر از اظهاراتش افزود: امروز فرانسه و بلجیم و دیگر کشورهایی که با خطر تروریستی مواجه بودند در مقابل تهدیدات تروریستی تدابیر وضعیت فوق‌العاده اتخاذ کردند. کشورهای دیگر نیز از جمله لوکزامبورگ از این اقدام حمایت کرده و سکوت کردند، اما زمانی که ترکیه برای مقابله با تهدیدات تروریستی تدابیری اتخاذ می‌کند کشورهای دیگر به دنبال درس دادن به ترکیه هستند. ملت ترکیه چنین مساله‌ای را نمی‌تواند قبول کند. ما خواستار صداقت از طرف مقابل هستیم.
وی با اشاره به وضعیت سوریه گفت: ما مخالف اقدام یک جانبه در سوریه هستیم و بیایید در کنار یکدیگر این مبارزه را انجام دهیم.
چاووش‌اوغلو در بخش دیگری از اظهارات‌اش در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره کردها گفت: ما دشمن کردها نیستیم بلکه ترکیه بیشترین حمایت را از کردها دارد. ما به حمایت از حقوق کردها ادامه خواهیم داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟