وزیر خارجه بحرین: همه گزینه علیه قطر بروی میز است

  • انتشار: ۱۸ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 24127

بعد از اختلافات بوجود آمده بین کشور قطر و چند کشور عربی، اکنون شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین مدعی شده است که به منظور محافظت از خود در برابر قطر، همه گزینه ها را در نظر دارد.

روزنامه مکه در شماره روز گذشته (چهارشنبه) خود نوشت: وزیر امور خارجه بحرین از میانجیگری کویت برای حل کشمکش برخی کشورهای عربی با قطر قدردانی می کند، اما برای کشورش همه گزینه ها به منظور محافظت از خود در برابر دوحه، مطرح است.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت روز چهارشنبه از امارات عربی متحده به قطر رفت. وی روز قبل نیز به عربستان سعودی رفته بود. هدف وی از این سفرها میانجیگری برای کمک به حل بحران به وجود آمده میان برخی کشورهای عربی است.

اما شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین در یکی از شدیداللحن ترین اظهارات خود درم ورد تلاش های یک مقام عالی رتبه عرب خلیج (فارس) برای میانجیگری، تاکید کرد که تردید دارد قطر رفتار خود را تغییر دهد.

رونامه مکه نوشت: شیخ خالد در صفحه توییتر رسمی وزارت امور خارجه بحرین اعلام کرد : امیر کویت پیام آور خوبی است اما سیاست های قطر به وی اجازه نخواهد داد که موفق شود.

در این پیام آمده است: ما در محافظت از منافع خودمان تامل نخواهیم کرد و همه گزینه ها برای محافظت از خودمان در برابر قطر مطرح است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟