وزیر خارجه از اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به افغانستان حمایت می کند

  • انتشار: ۳۰ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 19866

صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه گفته است که از طرح جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای بین‌المللی در افغانستان، مبنی بر اعزام نیروی بیشتر به این کشور حمایت می‌کند.

آقای نیکلسون به مجلس سنای آمریکا گفته بود که برای تغییر وضعیت جنگ در افغانستان به چند هزار نیروی بیشتر نیاز است.

پیشتر جان مک‌‌کین، سناتور جمهوری‌خواه نیز از رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود که به وضعیت امنیتی افغانستان توجه فوری کند تا این کشور به سوی هرج‌ومرج نرود.

صلاح الدین ربانی پیش از سفر به آمریکا برای حضور در نشست وزیران خارجه کشورهای ائتلاف ضد داعش، گفت که دیدگاه‌ افغانستان در مورد پناهگاه‌های امن شورشیان در پاکستان را در این نشست مطرح خواهد کرد.

در این نشست که به تاریخ ۲۲ مارچ برگزار می‌شود وزرا و مقام‌های ارشد کشورهای عضو ائتلاف علیه داعش در مورد مبارزه با تروریسم و چالش‌های آن، دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

آقای ربانی تأکید کرده که جنگ و تروریسم، تنها تهدیدی علیه افغانستان نیست و نیاز است تا همه کشورها برای مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر خارجه در جریان سفر به آمریکا، علاوه بر اشتراک در نشست وزرای امورخارجه کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش، در نظر دارد تا با دبیرکل سازمان ملل متحد، و مقامات ایالات متحده امریکا از جمله وزرای امورخارجه و دفاع، و همچنان مشاور امنیت ملی ٬ و شماری از اعضای کانگرس این کشور دیدارهایی داشته باشم.

افغانستان بارها گفته که پناهگاه‌های امن شورشیان باید در پاکستان نابود شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟