وزیر خارجه آمریکا با هواپیمای بدون سرنشین به پاکستان سفر می کند

  • انتشار: ۲۹ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 32192

رسانه های محلی گزارش دادند که ‘رکس تیلرسون’ وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا طی هفته آینده در سفر آسیایی خود با یک هواپیمای بدون سرنشین مخصوص به پاکستان سفر می کند، اقدامی که گفته می شود، می تواند برای کاهش تنش های موجود بین دو کشور راهگشا باشد.

گفته می شود تیلرسون با نخست وزیر پاکستان، وزیر امور خارجه و مقامات ارشد ارتش دیدار و گفت و گو می کند تا در خصوص اقدامات مشترک برای مبارزه با گروه های تروریستی تبادل نظر کنند.

این سفر برای نخستین بار است که یک مقام دولتی با یک هواپیمای بدون سرنشین مخصوص به کشور دیگری سفر می کند.

بر اساس گزارش های رسانه های پاکستان، مقامات وزارت امور خارجه آمریکا قصد دارند با مانور تبلیغاتی بر سفر تیلرسون به اسلام آباد با هواپیمای بدون سرنشین، به دیگران نشان دهند که عصر جدیدی از اعتماد بین ایالات متحده و پاکستان آغاز شده است.

دولت آمریکا اسلام آباد را به حمایت از تروریستم در افغانستان متهم می کند، ولی این اظهارات از سوی مقامات پاکستان تکذیب شده است.

از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که «دیوید هیل» سفیر آمریکا در اسلام‌آباد به مقامات پاکستانی هشدار داده بود که در صورت عدم آزادی این خانواده کانادایی-آمریکایی، نیروهای ویژه این کشور و هواپیماهای بدون سرنشین در شمال غرب پاکستان وارد عمل خواهند شد.

البته پس از این اتفاق، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان دعوت وی برای بازدید از این کشور را پذیرفت.

پنس در این گفت‌وگوی تلفنی از خدمات ارتش و سرویس امنیت پاکستان برای رهایی خانواده گروگان گرفته شده آمریکایی – کانادایی تشکر کرد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش بر همکاری واشنگتن و اسلام آباد برای برقراری امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا چندی پیش گفت: قبل از اینکه ترامپ به گزینه‌هایی روی آورد که مربوط به حمایت پاکستان از تروریسم است بار دیگر همکاری با این کشور در خصوص افغانستان را امتحان خواهیم کرد.

چندی پیش ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از تعیین استراتژی خود در افغانستان گفت: پاکستان با ادامه اقدامات خود در پناه دادن به افراط‌گرایان در آینده بسیار ضرر خواهد کرد، زیرا این کشور به تروریست‌هایی پناه می‌دهد که با واشنگتن می‌جنگند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟